Server at mijndomein.nl returned '451 4.4.0 DNS query failed. The error was: DNS query failed with error ServerFailure

Ik krijg van een van mijn klanten door dat de mail naar mijn (bij Freedom gestalde) domein niet wordt verstuurd. De versturende server is een "Microsoft SMTP Server’ staat er verder in de headers. Weet niet of die selfhosted of uitbesteed is.

Ze krijgen na een tijdje bovenstaande melding terug.

Als ik Google op “451 4.4.0 DNS query failed. The error was: DNS query failed with error ServerFailure”

Kom ik op:

wat zegt:
“This problem may occur because the remote DNS servers ignore the AAAA query or return an unexpected response.”

Is dit een probleem wat bij mijn DNS instellingen ligt?
Het bleek namelijk dat ik geen AAAA record met @ daar had staan voor mijn domein.
Ik heb die nu aangemaakt, maar hoop dat iemand dit kan bevestigen.
@freedom, dit is mijn Ticket#92257416.

ik verwacht niet dat je domeinnaam daadwerkelijk ‘mijndomein.nl’ is, omdat die niet op de name servers van freedom staat.
En zonder de echte naam is het zeer lastig uitzoeken wat er aan de hand is.

Kom je verder als je https://internet.nl/ gebruikt als hint?

Ik dacht niet dat dat belangrijk was, maar zuidt.nl is het echte domein.

Als je klant deze melding krijgt dan zou het zomaar kunnen zijn dat de dns server het verzendende domein issues heeft.
Bij het versturen van mail worden aan de verzendende en ontvangende kant diverse DNS checks gedaan. Bij problemen krijgt de verzender een NDR. Dit zou zomaar een probleem met de DNS server van het verzendende domein kunnen zijn. Naast het ticket wat je al hebt aangemaakt kan de (dns) serverbeheerder van je klant dit voor de zekerheid kunnen controleren.

Verder staat in het door jou gelinkte stuk het volgende:

This problem may occur because the DNS server that Microsoft Exchange Server uses is not working.

Bedankt! Ik heb intussen een AAAA record toegevoegd, en zal jouw antwoord evt. doorspelen.

ALS het ontbreken van een AAAA record daadwerkelijk een probleem is, dan is dit evt misschien iets wat Sovering/Freedom zou moeten/kunnen checken (bij het gebruik van de verdere ‘default/sovering’ mail dns records/instellingen)?

ik zie helemaal niets fout aan de DNS configuratie van je domein. Dus zal de fout wel aan de andere kant zitten.