Status "extra IP adressen"?

Een september is inmiddels gepasseerd, en daarmee is de laatste maand van mijn “extra subnet” bij XS4all aangebroken. Dit was een van de redenen om te wachten met migreren en in mijn geval betekent dat dat KPN4all binnenkort een migratieverzoek tegemoet kan zien.

Dat klinkt kras, maar bij Freedom is er nog niks beters als “binnenkort”. Komt er een beta? Wanneer en kan ik me daarvoor aanmelden?

@GeertJan
Heb je je aangemeld via de link onderaan het nieuwsbericht over subnetten?

Het is al tijden bekend dat Freedom het ongeschreven beleid heeft om niet eerder openlijk te bevestigen dan wanneer de dienst ook 100% functioneert, terwijl zij op de achtergrond hard werken aan de oplossing.

Ter vergelijking, de dienst Shared Webhosting was al een tijdje aangekondigd. Je kon je daarvoor aanmelden in via een nieuwsbericht. De ontwikkelingen bij XS4ALL heeft Freedom serieus genomen en versneld ingevoerd om de dienst aan te kunnen bieden. Aangemelde personen zijn in de tussentijd op de hoogte gehouden over de vroege ontwikkelingen; deze mensen hebben afgelopen week al hun Shared Webhosting kunnen vastleggen en alles kunnen inregelen; up and running!

Beste Michael,
Je reactie is inmiddels 5 dagen geleden en we zijn 5 dagen dichterbij het uitschakelen van de subnets door XS4all. Ik heb me een tijd geleden aangemeld voor de nieuwsbrief maar aanmelden voor de dienst kan nog niet.

Vandaar de vraag - nog steeds actueel! - als dit bij Freedom werkt kan KPN4all een migratie tegemoet zien.

Bij de aankondiging van het stoppen van subnets destijds door KPN zou er contact opgenomen worden door een “consultant” maar de goede man had geen technische kennis van zaken, kende het XS4all product wat hij weg moest migreren niet, kende het KPN product van een presentatie die hij gekregen had en dat was het wel. Actiepunten zijn niet nagekomen.
Wat wel duidelijk gemaakt werd was dat als ik niet zou upgraden naar een duurder “business account” bij KPN, dat dan ook het enkele IP adres wat ik nu had geen vast IP adres zou blijven - bij KPN kost zelfs een enkel vast IP adres extra geld.

Wat is er dan mooier om tegen de directie van KPN op de fysieke uitschakeling direct te kunnen reageren met een “dan ben je deze klant nu helemaal kwijt”, want dat lijkt het enige te zijn wat KPN begrijpt. Maar daarvoor moet 't bij Freedom wel werken, en daarom hoop ik dat er (desnoods als testklant) langzamerhand een aankondiging komt.

@GeertJan
Voor zover je daar nu al enige rust in kan vinden: er wordt heel druk gewerkt aan de oplossing. Zodra het in kannen en kruiken is kun je een bericht verwachten en dat zou mogelijk begin van de aankomende week al kunnen zijn.

Voor zover bekend staat de einddatum bij XS4ALL nog steeds op 1 oktober en daarmee nog enige speelruimte.

1 like

@GeertJan

1 like