Te vroeg afgesloten door ODIDO bij overstap service

Net als gebruiker @fexxio ben ik ook op de eerste van de maand door odido afgesloten. Gisteren op 31 oktober heb ik nog een mail van odido gekregen dat de overstap op 22 november plaats zal vinden. Niets van dat alles dus en zit ook ik nu zonder internet. Ook mij werd verteld at er gisteren een mail van Freedom bij Odido binnen gekomen zou zijn met een directe opzegging op 1 november. Ik zou graag van @fexxio willen weten of freedom zelf versneld een verbinding heeft weten op te zetten of dat de odido verbinding tot de werkelijke eind datum was hersteld ?

En mocht er een freedommer meelezen, hoe kunnen jullie mij eventueel uit de brand helpen? Mijn werk is afhankelijk van een goede internet verbinding, precies de reden om naar freedom over te stappen! :slight_smile:

1 like

@TheAnimaL Pfffff
 balen zeg!

Ik kan je verzekeren dat wij geen mailtjes sturen naar Odido om een verbinding per direct op te zeggen. We gebruiken hiervoor het Coin platform wanneer er een overstapservice aangevraagd is bij de bestelling (en de oude verbinding wordt pas opgezegd wanneer we een dataverbinding op onze verbinding zien).
Als we op dezelfde techniek leveren zou op de dag van oplevering de patch in de wijkcentrale omgezet/losgekoppeld/aangesloten moeten worden.

Omdat het op de community niet mogelijk is om individueel op een casus in te gaan zou ik je willen vragen om contact op te nemen met de helpdesk van Freedom en navraag te doen. Ik vrees alleen dat het lastig is om nog iets vóór het weekend nog te regelen.

Tips:

• Gebruik een mobiele hotspot van je mobiele telefoon om een wifi netwerk op te zetten zodat computers via het wifi netwerk wel nog de basis dingen kunnen doen (mailen, website bezoeken,etc.)
  • Leen een kopje WiFi bij de buren.
2 likes

Blijft vreemd
 wanneer beide aanbieders (Odido & Freedom) bij COIN zijn aangesloten en het dan zo mis gaat.

Lijkt mij zaak (dat Freedom of TS) dat tot op de bodem uitzoekt omdat het (mij) niet ondenkbaar lijkt dat iemand voor een ander kan opzeggen. Een verkeerd huisnummer, kan natuurlijk ook gebeuren.

Wat ik mij ergens afvraag, ook denkend aan inmiddels de eigen fuik met alleen glasvezel en zonder internetfoon, is er ergens een dienst/voorziening beschikbaar waar je bij wijzer van spreken binnen een dag weer internet kan inregelen ?

Dit doen met buren, zo je die dat al willen, of mobiel is nauwelijks een optie.

Ik blijf ergens pleiten dat Freedom gaat onderzoeken hoe gebruikers die onverhoopt zonder fysieke glasaansluiting komen te zitten, toch kunnen worden geholpen. Ook handig bij draglines e.d.

Zelf denk ik nu dan aan een prepaid maar weet eigenlijk niet of dit nog wel kan/gaat werken met mijn hardware. Bij xs4all had ik ooit daarvoor in de (oude) Fritz daarvoor een usb-stick met simcard.

Het is niet alleen de vaste aansluiting, waar ze fouten maken als je weg wil gaan.

Kijk eens in je mobiele telefoon naar USB tethering

1 like

Met thethering, nog los van het draadje, kan je d8 niet meer bellen of gebeld worden.

Bedankt voor je antwoord! Dit weekend ben ik met familie op stap, dus heel urgent is het op dit moment niet. Ik wacht nog op een telefoontje van Odido, er zou binnen 24 uur contact met me opgenomen worden. Ik zal maandag contact opnemen met freedom als ik meer weet.

De service desk van odido wilde me al snel afpoeieren met: “Nee we kunnen hier niets aan doen.” Mijn werk IS het internet en alles wat er aan en omheen hangt, dus ik ben niet voor 1 gat te vangen. Ze bleven volhouden dat per 1 november het contract opgezegd zou moeten worden. UIteindelijk had de servicedesk medewerker inderdaad de mail “gevonden” waarin de overgangs datum van 22-11 stond vermeld. De servicedesk medewerker heeft me 20 minuten laten hangen om te overleggen met z’n teamlead. Daaarop volgde de beschuldiging naar freedom: “freedom heeft ons gisteren een mail gestuurd met de melding dat per 1 november het contract moet verlopen”. Ik verheug me al op het gesprek morgen ( mochten ze me volgens afspraak terugbellen ). Ik zal ze wijzen op het coin platform. Bedankt alvast, jullie zijn nu al een verademing ;-).

2 likes

Toch wel typisch dat het weer fout gaat bij Odido.
Zie ook Overstap odido

Odido is op oorlogspad want verliest veel klanten momenteel.
Ben al weg met m’n hele gezin qua telefonie en niet alleen vanwege de naam :wink:
Ook bij de overstap van mijn vrouw naar een andere mobiele provider hebben ze al steken laten vallen (in mijn ogen expres). Ze gingen haar ook nog heel ‘agressief’ benaderen of ze toch niet kon blijven met de mooiste aanbiedingen (maar wel alleen bij 2 jarig vast contract natuurlijk).
Er is niks meer over van het T-Mobile gevoel die tenminste nog wel klantvriendelijk waren

1 like

Drat, dat belooft weinig goeds hier, 2 Ben abonnementen, waarvan 1 met een telefoonnummer uit '96. Het nadeel is wel dat het T-Mobile netwerk wel de enige was die dekking heeft binnen. Wordt inlezen bij een overstap. Bedankt voor de waarschuwing.

van Odido naar Freedom ?

Kennelijk vindt Odido “vertrekkers-pesten” leuk.

Bij het aansluiten van nieuwe klanten komen voor :spraydot: Freedom veel externe partijen kijken.
Besef dus dat het moeilijk is voor Freedom, maar 

Kan Freedom niet proberen ex-Odidoërs aan te sluiten op de eerste werkdag na de 1e van de maand ? (liever een paar weken later dan eerder-MET-ellende)
Dit ter voorkoming van veel van dit soort items.

Maar nogmaals: ik weet niet hoe “makkelijk” of “moeilijk” Freedom dit kan sturen.

Anderzijds kost het (steeds weer) oplossen van dit soort spoedgevallen (waarbij Odido consequent Freedom de schuld geeft) ook veel menskracht.

2 likes

In dat geval zou mijn reactie heel kort zijn, stuur maar door (inclusief headers) zodat we objectief kunnen vaststellen wat hier gaande is. Ik heb jaren geleden ook eens soortgelijke discussie gehad met de voorloper van delta (zeelandnet) waar ook bepaalde bewering werden gedaan mbt zogenamd versterkte informatie. Ik heb toen aangeboden direct in de auto te stappen en langs te komen zodat ze me dat bewijs konden laten zien. Maar toen waren ze ineens niet meer zo zeker van hun zaak en gingen ze het alsnog per direct oplossen.

Dus als ze die emal niet kunnen/willen delen dan lullen ze wat mij betreft uit hun nek en was er dus blijkbaar helemaal geen email waarin het beweerde staat. Eigenlijk is heel simpel, als er dat soort bewijs schijnt te zijn bij Ă©Ă©n van de partijen die zich daarop beroept dan zal dat moeten worden gedeeld om uiteindelijk onafhankelijk vast te kunnen stellen wie “schadeplichtig” is en wat nu de werkelijkheid is. Maar als ik het me goed herinner was dit niet het eerste gevalletje bij overstappen vanaf odido ?

1 like

Dat was precies mijn antwoord, stuurt u mij het betreffende mailtje naar die als bewijslast. Tot 22 november heb ik een contract met odido niet met freedom. Er zou door odido binnen 24 uur contact met me opgenomen worden, dat is tot op heden nog niet gedaan. Odido heeft zich niet aan ons contract gehouden en heeft naar mijn idee aan contractbreuk gedaan. Ik hang maandag weer in de telefoon

3 likes

Ik heb hier ook hetzelfde met Odido.
Zou ook denken dat ik 4-11 over zou gaan naar Freedom.
Maar bij Odido hebben ze denk de pest er in dat er klanten weg gaan.:partying_face:

Dus staat netjes wel bii klodido 
Overstapaanvraag geaccepteerd.

Alleen staat er ook 14-10 opzegging geaccepteerd per 14-10.

Laat ik nu net vanaf die datum geen verbinding meer hebben :joy:
Contact bij odido is daar een ramp.
Communicatie en helpdesk of mail is om gek van te worden.
Ben blij dat ik daar weg ben.

En weer terug ben bij Freedom. (4-11)
Alleen al contact en support via mail is hier al super. :high_brightness:

1 like

Lo and behold, de wonderen zijn de wereld niet uit! Odido heeft haar fout ingezien en mijn verbinding tot 22 november hersteld. Ook hier was de “onderaannemer” de schuldige.

Nu maar wachten tot de vrijheids datum van 22 november! :wink:

6 likes

Gelukkig vandaag verlost van Odido :tada:
Vanmorgen werkte me lijn gelukkig weer.
Na paar weekjes pesten odido.
Weer bij de Freedom club aangesloten.
Alles werkt werkt weer top :high_brightness:

4 likes

Sorry! Ik lees dit nu pas, wat balen dit!

Bij mij heeft Freedom me uiteindelijk wel eerder aangesloten, maar dat kon pas na 10x schakelen met de kabelaar/belichter en Coin. Ik heb dus alsnog een week zonder internet gezeten. Dus snel en makkelijk ging het niet echt.

Wel heel fijn dat Odido de verbinding tijdelijk heeft hersteld. Bij mij was dat toen absoluut niet mogelijk werd me medegedeeld. Maar gelukkig kan je nog even door!