Ik heb hier een Fritzbox, verbonden met een glasvezelkabel naar het kastje aan de muur.
Sinds kort heb ik een TP-Link Archer BE800 router, die via een CAT6-kabel verbonden is met Frits.
Er zijn gebruikers die deze router direct aan de ONT hebben hangen.
Freedom biedt geen ONT aan.
Weet iemand of ik deze router kan verbinden met de glasvezelkabel, die nu in de Frits zit.
Dus vanuit kastje aan de muur een glasvezelkabel direct naar de BE800.
Wat zijn daar de instellingen voor?
VLAN huppelepup lees ik vaak.
voordat je hieraan begint, is het misschien handig eerst het item te lezen dat een vroege Freedom-klant voor ons is begonnen :
Neem er even de tijd voor, en kijk dan verder.
( eerste waarschuwing van een leek-op-dit-gebied: niet zomaar je glasvezel-fiber in een putje steken, want als je de verkeerde soort op de verkeerde steekt, dan verniel je de boel grondig. Maar dat lees je daar ook )
Ik heb even snel gekeken naar de specificaties van die BE800. Die is voorzien van een SFP+ slot. Ik zie niet zo snel dat het een dual-mode-slot waar je ook een SFP in kan steken. Dat maakt de kans klein dat je er een SFP in kan steken, laat staan een GPON-SFP.
Je hebt een kansje met een XGSPON-SFP die ook GPON aan kan EN ‘ethernet’ over de elektrische interface praat. Bedenk bovendien dat ook hyper-snelle machines soms erg veel moeite blijken te hebben met PPPoE.