Tweakers.net en hoe onafhankelijk zijn ze nog

Leek me een uitstekend plan voor een Tweakers Plus artikel!

Ik kan die niet lezen of bekijken. Zit achter een betaalmuur.

Je kunt er 3 gratis per maand lezen.

Daar heb ik zo’n schijthekel aan. Eerst binnenlokken en dan later de muur snel verzetten.

Nee, dank je. Beter niet wennen dan heb je ook geen problemen van het ontwennen, zoals bij roken, alcohol drinken en drugs.

1 like

Wat een kul. Ze hebben dit overigens ook netjes gemotiveerd. Goede content kost geld. Dat ze nog niet op het gewenste niveau zitten daar aan toe. Dat komt echter wel goed.

Ik heb geen oordeel over content. Ik heb een oordeel over de manier waarop.

Een autodealer gaat toch ook eerst geen auto’s gratis weggeven. Als het geld kost dan moet je er ook geld voor vragen.

Aanvulling: dezelfde methodes gebruikt ook de andere uitgevers, onder DPG bewind. DPG is de vernietiger van de kwaliteitsberichtgeving en bevoormond tegenwoordig de mensen. Ik hoop dat Tweakers nog objectief kan blijven opdat het lezenswaardig blijft.

Hardware Info is stuitend geworden en niet meer lezenswaardig. Een paar dagen geleden uit mijn bookmark-lijst gehaald omdat het niet meer lezenswaardig was.

Waar de DPG kun voeten plant, sterven er vrij denkenden.

DPG staat voor De Persgroep

3 likes

Volgens mij wordt het hier heel goed gemotiveerd: Tweakers faq - Tweakers Plus

Moeten jullie een Plus-abonnement introduceren van DPG Media? Dit lijkt precies op wat andere DPG-titels doen.

Nee. DPG Media is een commercieel bedrijf en verlangt dat een titel als Tweakers winstgevend is. Maar hoe we dat doen, is aan onszelf.

…duswel.

Uiteindelijk is het geen liefdadigheidsinstelling en moet het iets opleveren.

Ik denk dat de oplossing prima is. Nu inhoudelijk nog op niveau.

Quotes:

Blijft Tweakers ook gratis toegankelijk?

Ja, uiteraard! Het dagelijkse nieuws en de productreviews blijven gratis toegankelijk.

Wat zijn de criteria voor jullie om een artikel als Plus te markeren?

Een belangrijk criterium is dat het artikel in meer of mindere mate uniek is en dus niet in die vorm op andere sites is te vinden. Daarnaast brengen we contenttypen die je eerder niet vaak zag of die nieuw zijn voor Tweakers, zoals interviews en how-to’s.

De bekende markt(uit)werking… door mensen tot die enige overgebleven waarde te (ve)leiden waar niet langer de inhoud maar het (in)slikbare = verkoopbare hoeveelheid ertoe doet.
Leeswaardigheid vind ik inmiddels van minder waarde geworden omdat onderwerpen vooral clickbait zijn en meer dan eens bemerkt dat de auteur (als marketeer ipv journalist) aan de opppervlakte blijft om het leespubliek te kunnen boeien.

1 like

Ik beschouw tweeakers steeds meer als een RSS feed met wat erbij. Het wordt meer en meer een ClickBait shop.

3 likes

Een vervelende trend is dat. Zijn er goede alternatieven?

Inderdaad een extreem vervelende trend.

Een mens heeft altijd een keuze. Dat er geen goede alternatieven betekend niet, dat je jezelf dan maar moet verloochenen.

1 like

Helaas niet.
Probleem zit hem in het feit dat de sites, geboren uit liefde en hobbyisme, uiteindelijk teveel geld kosten om goede content te kunnen blijven tonen.
Ze worden dan gesponsord door willekeurig welke uitgeverij/contentleverancier en uiteindelijk gaan die bepalen wat de regels zijn en wat gepubliceerd moet worden.

Daar is ook Tweakers aan ten gronde gegaan en toen ik zag, dat het beleid niet meer ging om de leden maar om de maatschappij (DPG), heb ik mijn lidmaatschap opgezegd. Met pijn in het hart.
En het gaat van kwaad tot erger om maar te zorgen dat het geld blijft binnenkomen.
Power to the people bestaat allang niet meer.

Overigens: Dit gaat allang niet meer over de Formule 1 hè? :thinking:

Ja veel topics gaan off-topic. Maak me er zelf ook schuldig aan. Wellicht dat mods wat discussies moeten splitsen naar nieuwe topics.

-edit-

En dat is zo te zien nu gebeurd! :slight_smile:

geldt voor méér websites en APPs:

is iets ook gratis als er gegevens over jou worden ontfutseld?
(via cookies, tracking, enz)

Naar mijn bescheiden mening niet.

Mijn “testen” zijn steevast:
.1. site opvragen in Swisscows.com (laat na 6 sec. zien welke dingen ongevraagd gebeuren op/rondom jouw aanvraag) Hierbij is niet anoniem te bladeren.
.2. site bekijken via Startpage.com , vervolgens anoniem openen en dáár bladeren, enz.

Websites die hier niet doorheen komen, hebben pech.

1 like

vergelijk verschil tussen wat tussen 1996 en 2019 met mijn vorige provider is gebeurd en
hoe Freedom-internet is opgebouwd:

er blijven mensen zich inzetten voor power-to-the-people,
gelukkig :wink:

Hacker News is altijd wel interessant om te volgen.

https://news.ycombinator.com/

1 like

Terecht punt.
Tweakers verschuilt zich achter regeltjes en staan juridisch gezien in hun recht waar het gaat om de cookiewall, Je kunt een abonnement kiezen Ăłf accepteren. Geen keuze om settings te kunnen wijzigen.
Dat het een site van tweakers is blijkt dan wel uit de stelling van Tweakers: regel het maar in je eigen browser bij de cookiesettings. Iets wat de standaard gebruiker al niet meer snapt.
Bijzonder slecht van ze om het op deze manier te spelen en in mijn ogen de oude Tweakers filosofie onwaardig.

Ik gebruikte deze uitspraak ook enkel om aan te geven, dat hier vaak de macht van het geld heerst en ook de juridische mogelijkheden van een bedrijf als DPG. :smirk:

Oh ik gebruik zaken als noscript etc en die blokkeren ook cookies. Dus fijnmazig filteren kan.