Ik kom van Tweak en heb nu 2 dagen Freedom over hetzelfde Cambrium netwerk. Ik hoefde alleen maar VLAN6 en PPPoe in te stellen en was weer online.
Echter vandaag deed ik wat snelheidstesten en mijn upload is maar de helft van de download snelheid. 938 om 444 mbps. Hebben meer mensen dit?
Ik verdenk niet mijn kant van het verhaal want bij tweak had ik dit dus nooit.
Bijgevoegd de plaatjes van de uitgaande poort (glasvezel) van mijn switch.
Wellicht ten oververvloede, maar heb je de MTU van de PPPoE interface wel correct staan? Of de MTU van de bovenliggende interface.
Ik heb iets soortgelijks gehad toen ik vergeten was om de MTU van de bovenliggende interface op 1508 te zetten, terwijl de MTU van de PPPoE-interface op 1500 stond.
Ja MTU’s staan goed. Althans ETH = 1508 en PPP 1500. De switch doet VLAN en ondersteund jumbo frames. Had oorspronkelijk ook VLAN bij Tweak wat geen problemen gaf, meteen volle bak bij testen.
Heb zojuist de switch er tussen uitgehaald en de NTU terug geplaatst rechtstreeks de debian linux server in om de switch uit te kunnen sluiten.
Het probleem is nog steed even groot aanwezig.
Update:
De uploadsnelheid getest bij Freedom fluctueert ontzettend. Tussen de 450 en 800 Mbps / test.
De upload start altijd zeer hoopgevend met 1001 etc om af te zakken naar de 500Mbps.
De download is rock steady.
Ik heb dit probleem ook sinds pakweg een maand met mijn KPN glasvezel.
Download snelheid is bij de meeste remote sites okay.
De upload naar KPN is als enige full-speed (930kb/s), lokaal werkt mijn glasverbinding dus prima.
Maar bij alle andere geprobeerde remote sites (Services AB was altijd een van de snelste) is de upload snelheid veel lager.
Update: ik heb eens opnieuw getest en nu is de download en upload bij alle remote sites weer rond de 940kb/s
Ik zit ook via Cambrium, maar als ik kijk dan is het meestal 980+ D/950+U Mbps…
Momenteel ~780Mbps Down/ 930Mbps Upload. (er lopen ook nog zaken en tv kijken hebben invloed dus die download kan…)
(er is wat variatie)
Retrieving speedtest.net configuration...
Testing from Freedom Internet (45.xxx.xxx.xxx)...
Retrieving speedtest.net server list...
Selecting best server based on ping...
Hosted by 31173 Services AB (Amsterdam) [2.27 km]: 1.156 ms
Testing download speed................................................................................
Download: 864.50 Mbit/s
Testing upload speed......................................................................................................
Upload: 929.07 Mbit/s