Vandaag is de Amino software blijkbaar grondig, geupdate

De Amino had zo net een storing (bevroren beeld).
Na de stroom er even afgehaald te hebben, zag ik tijdens het opnieuw opstarten, dat er langdurig nieuwe software werd geinstalleerd.

De oude software was bij mij:
20.1.83 Build 6

De nieuwe software werd:
20.2.91 Build 15

Ook is het Amino logo veranders, het was nu helemaal Smurfblauw geworden.

Ik ben benieuwd.:slight_smile:

1 like

De update knop deed helemaal niets.
Stekker er uit geeft wel een update.
Volgens mij, ook de boot loader.

Screenshot:

Bij mij is de upload nu geïnstalleerd . Eerste indruk is dat het menu veel soepeler werkt

Is het de firmware of het vers opgeruimde geheugen?

Ik zou het prettig vinden, als Feedom hier even een wijzigingslogboek onder zet.

De stekker eruit deed mijn Amino zojuist automatisch upgraden.
De optie “menu / meer / installatie / controle op updates” werkte bij mij ook niet.

Mijn Amino was wel automatisch geupdate.

Sluit me bij Hendrik aan

Ik ben wel benieuwd wat verder de wijzigingen zijn na deze grote Amino update.

Ik neem op dit moment geen TV af via Canal Digitaal / Freedom, met name om 1 heel erg groot irritatiepunt:

  • Van mijn tijd bij Canal Digitaal via Tweak weet ik nog dat je bij het zappen, in de info balk, steeds lastig gevallen werd met een kijksuggestie (meestal uit een pakket dat je nog niet afnam, dus flinke spam) en dat die kijksuggestie dermate veel ruimte in nam dat belangrijke functionaliteit, zoals begin gemist, helemaal werd weg gedrukt achter meerdere klikken met de afstandsbediening.

Is die kijksuggestiespam nu weg? En is het nu ook mogelijk om standaard, dus zonder eerst met favorieten te moeten werken, de zenders waar je geen abbo op hebt niet meer te tonen?

@eversteegt

Die kijksuggesties heb ik gelukkig nog nooit gezien bij Freedom.
Dat lijkt mij inderdaad wel heel erg irritant.

Betreft de software update, het menu is nu inderdaad sneller geworden.

En 1 hinderlijke eigenschap is nu in ieder geval opgelos voor mijt:
Eerst moest ik als ik op “stel herinnering in” klikte bij een zender, een seconde of 2 wachten voordat ik op het pijltje naar links (terug) klikte.
Als ik dat niet deed dan, verloor de Amino deze instelling meteen weer.

Nu is deze wachttijd niet meer nodig. :slight_smile:
Ook kan ik nu via het menu controleren op updates, dat werkte voorheen niet goed.

Dit is de informatie die wij hebben gekregen van Canal Digitaal:

20.2.91_build15

Deze build zal worden uitgerold naar alle Aria 710.

Lijst van verbeteringen merkbaar voor de eindgebruiker:

  • Oplossing voor het sneeuwprobleem bij sommige (Sony) TV’s
  • Verbeteringen voor het afspelen en starten van DASH, gebruikt voor VOD, opnames en Uitzending Gemist en sommige live kanalen
  • Verbeteringen voor het afspelen van RTSP, gebruikt voor pauzeren, Begin Gemist en sommige live kanalen

Sneeuwprobleem

Het sneeuwprobleem zal niet automatisch opgelost zijn met deze update. Hier moet de klant nog wat voor doen. Vanuit het Menu moet de klant gaan naar Meer > Tv-Instellingen > HDCP-versie. Deze zal default op ‘Auto’ staan. Deze moet bij TV met het sneeuwprobleem op ‘v1’ worden gezet. Deze optie is ook bij vorige firmware versies aanwezig maar zal pas effect hebben na de upgrade.

5 likes

@reinoud
Iets simpels zoals het volume probleem, na koppelen van van de afstandbediening is weer blijven liggen?

De verbindingsproblemen tussen mijn Sony Bravia uit 2009 en de Amino zijn met deze update en het aanpassen van de HDCP versie (v1) ook verholpen. Voorheen moest ik wachten tot de Bravia was opgestart, voordat ik de Amino kon aanzetten omdat de HDMI-koppeling anders haperde. Nu maakt het niet meer uit welk apparaat ik als eerste aanzet. :+1:

2 likes

IK heb sinds de update geen last meer van stilstaande beelden of dat opnames (of uitzending gemist) niet willen starten.

3 likes

Ik zie nergens een aanklikker waarmee ik een nieuw bericht kan plaatsen. Daarom maar via antwoorden. Mijn probleem is dat ik op mijn tv de opnames niet meer kan vinden. Op de laptop werkt alles perfect met een speciale knop bovenin maar op de tv via de amino niet. Ik heb al verschillende keren alles ontkoppeld omdat het programma niet meer reageerde en dat hielp dan wel. Ik meende ook te zien dat er dingen waren veranderd. Meestal verbeteringen, overzichtelijker maar waar vind ik mijn opnames nu?

→ Menu → Mediatheek → Opnames

Mia je moet wel ingelogd zijn.
De opnames vind je via Menu, zie ook de Amino handleiding

Ik was en ben ingelogd.
En de opnames verschijnen juist niet in het menu waar ze eerst wel verschenen met een eigen ‘knop’. Ik vind ze ook niet onder de nieuwe knop: televisie
Op mijn laptop in de app is er in de menubalk een knop bijgekomen waar de opnames onder zitten.

Ik bedien Amino en TV met Logitech Harmony en aan de instellingen hoef ik niets aan te passen.
Je kunt nog proberen de Amino spanningsloos te maken of als dat niet helpt terug te gaan naar de fabrieksinstellingen en “alles” op nieuw in te stellen.

Dank. Dat had ik nog niet ontdekt. Is handig.

Als ik je goed begrijp kan ik de amino resetten door de stekker er uit te trekken. Dat heb ik een aantal keren gedaan omdat de bediening met de afstandsbediening vastliep. Daarna startte de tv de laatste twee keren geheel opnieuw op en waren er zaken veranderd. Dus concludeerde ik: update en moest ik mijn weg opnieuw zoeken. Michael tipte dat ik onder mediatheek kon kijken en dat blijkt te kloppen. Idereen bedankt voor het meedenken.

1 like