Vervolg - Gezocht: Cloudstorage buitenshuis

Doorgaan met de discussie van Gezocht: Cloudstorage buitenshuis:

Ter info Savvii had de dienst per 1 juli eenzijdig opgegd, mara brachten toch de volledige periode in rekening.
Toen ik hen wees op de verkeerde factuur en om een credit factuur verzocht, vond men dat ik de onterrechte factuur toch maar moets voldoen. Niet dus. Ik had de automatische incasso al geblokkeerd en het juiste bedrag, ook door hen bevestigd, handmatig naar ze overgemaakt.
Daarna ook de machtiging tot automatische incasso bij ze ingetrokken. Doen ze een week later weer een poging om met automatische incasso het bedrag te innnen. Natuurlijk niet gelukt.

Moraal 1 van dit verhaal:

  • Savvii blijkt niet in staat om op fatsoenlijke wijze met automatische incasso’s om te gaan.
  • Naast het intrekken van een automatische incasso,dat alleen bij het betreffende bedrijf kan, ook zelf bij de bank de automatische incasso’s van dat bedrijf blokkeren.

Moraal 2 van dit verhaal:

  • Strato HiDrive lijkt een goed alternatief voor de cloudopslag die ik nodig heb.
  • Maar had liever gezien dat Freedom dat vanuit hun filosofie dat had aangeboden (inclusief rsync over ssh, anders heb ik er nog niets aan)