Altijd lastig te zeggen wanneer je overstapt qua belichtingstechniek en ik raad je aan dit via een monteur te laten doen.
Ik zie op een foto dat je ook nog een (KPN?) NTU hebt hangen die, mits nog werkend was (cq is te maken), kan dienen als AON uitwijkstation.
De SFP zelf (1Gbit) zal glasvezeltechnisch geen probleem moeten vormen; of die bruikbaar is op/voor jouw Unifi durf ik niet te zeggen.
Daar de SFP mogelijk een blauwe* connector verwacht, zal je misschien een (groen APC naar blauwe UPC) verlopende kabel/connector moeten toepassen. Je kan ook het risico nemen dat wanneer die groene kabel past, het wellicht OK is. Gaat die stuk of werkt die niet goed, kan je imo altijd nog tot scha(n)de een andere kabel/verloop gebruiken.
Kan ook zijn dat achter in het linkse kastje een dergelijk verloop/kabeltje (Blauw → Groen) is toegepast. Met die verloopconnector daar, zou ik geen risico nemen.
*let op kleur van connectors is geen wetmatigheid voor APC of UPC slijping.
Lees ook bv Eigen apparatuur gebruiken en het uitgebreide uitlegverhaal van het anoniem gegane lid op Terminologie rondom glasvezel