Internal temperature 43.4 °C
Internal supply voltage 3.232 V
Transmission current 10 mA
Transmitter power -5.7 dBm
Reception quality -9.7 dBm
Wavelength sent 1310 nm
Wavelength received 1490 / 1550 nm
Manufacturer SOPTO
Ik zie nu dat die golflengtes komen ook overeen met de specificaties voor de SFP van Freedom
Ik heb een 100Mbit-abonnement maar de lijn zit op 1000Mbit. Sterker nog: volgens mij ben ik bij de overstap ook fysiek op een andere poort in de PoP gezet, want voorheen zat de lijn ook maar op 100Mbit (ik had een 50Mbit van Telfort).
Ik heb een 1000Mbit down en 500Mbit up abonnement.
Saillant detail, de FB rapporteert mijn lijn als 1000/1000:
In de praktijk komt mijn down-snelheid niet boven de 900 Mbit. De up-snelheid loopt op tot 800 Mbit, en loopt vervolgens terug naar de 500-ish. “Iets” zal de up-verbinding op dat moment afknijpen, denk ik.
op hoeveel servers haal je 850Mbit+ resultaten? Ik merk dat er veel speedtest erg laag uitvallen (ook op 1000/500 met dank aan kpn die a-symmetrische snelheid aanbiedt) Ook ik kom maar niet boven die 850 uit. Maar op 1 enkele speedtest servers wel (xtom gmbh) daar haal ik 940Mbit
Mijn beste resultaat was 908/803 4ms
Je moet ook niet op spitsuur gaan testen.
Bovendien is mijn PC al 7 jaar oud.
Ik heb nog een oudere staan, die haalt maar een derde van de snelheid.
Als je de volle snelheid wil halen, zal je interne netwerk ook sneller moeten zijn dan de glasvezel.
En dan gaat de overhead er nog vanaf.
Ik ben er tevreden mee.
ok, zo te zien zit je niet op KPN WBA =) Dat is een verschil met mijn lijn (en de vele mensen die klagen over de performance van 1Gb/500Mbit bij KPN). Maar dit is nogal off topic.
Ik weet weer wat meer en ga verder met freedom helpdesk om mijn probleem te tackelen. Bedankt iedereen
Wat betreft de lage reception quality. Bij mij schommelde het tussen de -10 en -24 dBm en daarmee ook de snelheden. Toen bleek dat ik de verkeerde kabel had ontvangen die niet compatible is met de FT in mijn woning. Ik heb blauw op de Fritz en groen op de FT, maar de geleverde kabel was blauw/blauw. Geen idee wat de kleuren betekenen, maar Yvan van de helpdesk heeft me toen een nieuwe kabel en FT cover toegestuurd en sindsdien zit de quality stabiel op -6.4 dBm.