Ik hoop het ook maar vermoed dat ze wordt opgegeten omdat zij zich, anders dan een vergeelde naam, geen bestaansrecht weet toe te eigenen.
Of iets slecht/goed is als visie, is hier(in) vooral een zienswijze.
Dat bedrijven koppelverkoop doen, heeft mi.i ook wat verontreinigends.
Omdat het meerdere van een prijs dan wordt betaald door mensen die het niet gebruiken. Ik heb nu een abbo van 1Gbit en zou meer dan prima uitkomen met 100Mbit en zelfs 50Mbit en dan moet ik blij zijn dat ik €50/maand is ?
Idem met mail, ik gebruik technisch alles niet omdat ik het nodig heb maar het leuk experimenteren is. Ik/wij zouden functioneel aan één mailbox genoeg hebben. OK we hebben er 5 dus ga ik daar wat onzinnigs mee doen.
De groep die het gebodene wel echt uitnut, is dan daarin calculerend spekkoper omdat ze bij Soverin 50% meer zouden betalen. Ik als persoon voel mij dan genaaid omdat ik er maar één nodig heb maar dan betaal voor andermans kennelijk saldering.
Enfin dat hele verhaal van snelheden tot capaciteit en faciliteiten, kan je op elke element als zogenaamd USP projecteren.
Zelfs t.a.v. privacy en veiligheid waarbij ik steeds weer stel dat dit een (dan betaalde) keuze moet zijn. De kracht van een Freedom is dan haar onderbouwde advies om daarin een keuze te bieden en niet omdat zij daarin voor mij gaat bepalen wat haar goeddunkt.
Dat indelen in een vinkjes menu, is niet heel moeilijk. Dat programma en website maak je bij wijze in 10 minuten. De implementatie daarvan is een kwestie van if-then-else en je dan idd op sommige plaatsen in je “software” daarvoor by-design voorzieningen moet bouwen. Natuurlijk wel zorgen dat de ontwikkeling daarvan geen elitair RubyRails is maar gewoon 10 in een dozijn methode dat iemand wat minder onderlegd dat met mijn part Python kan doen.
Het bedrijf weet daarvan wat de “echte” kosten zijn van een voorziening, maakt als ondernemer dan een plan om het als functie aan te bieden en te “verkopen” voor een eerlijk omgeslagen prijs.
Diensten die je niet zelf hebt, kan je ook - zoals Freedom voortdurend doet - geel labelen en zou kunnen met weet ik veel mobiele abbo’s en cloud. En als een andere partij dat niet wil bieden kan Freedom dat ( transparant ver)melden bij een ACM dat die anderen daarmee hun monopolie willen afdwingen.
Dat iemand als consument, ook in jouw geval zakelijk, dan een kostenafweging maakt op basis van reeds betaalde mogelijkheden, heeft net als eerder gezegd wat oneigenlijks.
Iemand gaat dan consumerende het eigen niet aangevraagde keuze-gedrag afstemmen op wat en waarin een bedrijf je daartoe verleid.
Net als Freedom een mail instap abbo biedt van €60/jaar en als je meer wilt, daarvoor ineens een dubbele prijs rekent. Ik omgekeerd zou voor mijn behoefte bij Soverin voor €40/jaar klaar zijn.
Juist een Freedom, zou zich van prijsfuikpraktijken moeten willen distantiëren en gewoon kosten transparant bieden wat mensen zelf willen en niet omdat het in een aantrekkelijk pakket zit (dat anderen dan betalen).
Ik vraag mij ook in jouw geval af, waarom en waarvoor heb jij inhoudelijk technische support nodig ?
is dat omdat je iets niet weet/kunt/wilt of omdat er een storing of iets stuk is (gemaakt) ?
In die laatste gevallen is het geen “support” maar een plicht van het bedrijf om haar gebrek te herstelen.
En als het gaat om pure techniek of assistentie, denk ik dat het forum daar ook een prachtige broedplaats voor is. Biedt bv de mogelijkheid dat je je mijnFreedom even kunt machtigen aan een ander zodat die iets specifiek kan laten instellen of bekijken voor iets dat je zelf niet kunt/weet/beheerst ?
Fijn dat je bestellingen doet om Freedom te helpen en ik dan gewoon het geld zou storten.
ik vermoed zomaar dat de marge van Freedom met abbo’svan €50/maand de boel ruim voldoende afdekt. Ik kan dan weer een bierviltje doen met dat anderen dat weer omdraaien en wij beiden NIET weten wat het nu echt is.
Dingen blijven dan hangen in de suggestie van een veronderstelllende zienswijze al naar gelang iemands eigen pet.
Ook hier blijf ik mij afvragen waarmee Freedom ooit 26 en nu 9 medewerkers, het dan zo druk heeft ?
Is dat met zichzelf, bedrijfvoering, (dienst)ontwikkeling of met mij als welwillend lid ?
Wanneer Freedom stelt dat zij geen marge, noch ruimte heeft of te druk zou zijn en/of geld of (personeels)resources ontbreken, moet ze dat maar onderbouwen.
En als dat voldoende geloofwaardig is, ben ik ruim bereid uit vrije wil mijn betaalde factuur te verhogen.
Niet als gunst maar omdat ik geloof dat dingen gewoon eerlijk betaald en verhaald moeten worden. Net als dat ik elders bijdraag omdat het “goed” doet & is.
ik zou het zelfs niet vreemd vinden om achteraf een korting of rekening te krijgen als de verdiensten toch anders blijken uit te pakken.
En ook, voor alle duidelijkheid, ben ik geen lid van Freedom voor de centen, of haar diensten die zij elders inkoopt maar omdat ik (ook) zou willen dat de wereld minder om belang van commercie moet draaien. Veel zaken zouden een onvoorwaardelijk basisvoorziening moeten zijn met wie dan daarin wat meer wenst, daarvoor extra bijdraagt.