Wijzigingen Canal Digitaal

Dank je Anco, is dat ook weer duidelijk.

1 like

Einde commerciële zenders in zicht. Ik betaal voor televisieprogramma’s en niet voor reclame. Een beetje reclame is wel uit te houden, maar ik laat niet de helft van mijn avond verpesten door reclames. Nu al kijk ik geen enkele uitzending van een commerciële zender live vanwege de overmaat aan reclame, en als ik al iets kijk is een reclameblok het moment om naar een andere zender te zappen.
In Amerika maken ze het nog bonter daar is de helft van het beeld oppervlak (een strook onder en een strook rechts) permanent gevuld met reclame op sommige zenders.
Als de streaming diensten zich ook aan reclame gaan bezatten is dat wat mij betreft zelfmoord.
Het moment van verzadiging met reclame is niet voor iedereen hetzelfde maar het komt onherroepelijk voor steeds meer mensen dichterbij.
Het gaat niet zozeer om de reclame zelf maar om de mate van dwang om ermee lastig gevallen te worden. Te veel is te veel. Het duurt nog 10 jaar voordat de Europese Commissie de reclamedwang aan banden gaat leggen. Mijn krant staat ook vol met reclame, maar ik bepaal zelf hoeveel tijd ik daaraan besteed. Meestal minder dan 5% van de tijd die ik aan de krant besteedt. De commerciële zenders zitten op ongeveer 35% van de zendtijd. Dat is voor mij teveel.
Ik vind het een goed idee als Freedom daar een beetje op vooruitloopt, door de optie aan te bieden om linksom of rechtsom tegen betaling van een vaste vergoeding niet naar reclame te hoeven kijken en wel de eveneens betaalde content te kunnen krijgen.

1 like

Beste Anton, dit doet pijn aan mijn ogen: betaalt verdient

Geheel mee eens; gaan kijken is wat mij betreft niet genoeg: ten optreden!!!

Dan nog eens te bedenken dat streaming diensten, ‘smart’ televisies en andere producten meer advertenties willen gaan aanbieden. Dat je zelfs in betaalde diensten waar je maandelijks voor afdraagt alsnog advertenties krijgt. Of een televisie waar €2000,- voor betaald is, toch nog een banner met leuke ads in beeld hebt.

Thank you for being on this world! - powered by ads

De kruik gaat zolang te water tot zij breekt.

En ik neem aan dat jullie zulk een signaal niet zelf mogen multipliceren vanaf een eenmalig binnegehaalde stroom.
In onze fritzbox heb ik de streams van onze publieke radiozenders in de webradio functie gedefinieerd (vanaf https://icecast.omroep.nl/). Deze worden nu op verschillende plekken in ons huis via upnp opgehaald van de fritzbox. Indien op meerdere plekken naar dezelfde zender wordt geluisterd, haalt de fritz het maar 1 keer op en geeft het door naar meerdere ontvangers.

Auw, je hebt helemaal gelijk :confounded:

Het gene wat mij ook stoort, al die reclameblokken veroorzaken weer hogere prijzen in de winkels.
Je betaald de reclame uiteindelijk zelf.

Check. Het moment dat het TV abonnement er hier definitief uit gaat komt steeds dichter bij. Ik vind de huidige 16.95 teveel voor die ene zender die we kijken. (helaas er is nog geen BBC first streaming optie, of er moet er een zijn, dan lees ik dat graag)

Ze (Canal Digital) “mogen” doorgeven als ze aan de voorwaarden voldoen, en anders doen ze toch helemaal geen RTL…?
Het is niet verplicht om een contract met RTL aan te gaan…, alleen hoe reageren je klanten erop.
Het is dus min of meer stikken of slikken.
En het zal RTL een worst wezen…, maar het maakt ze WEL uit of er potentieel iemand (lees iedereen) kan doorspoelen.
En contracten uit het verleden zijn geen reden voor herhaling in de toekomst, in het verleden moesten ze tegen analoog & video recorders concurreren…, dat is vrijwel niet meer, dus kunnen de producenten meer afdwingen.
Hetzelfde is er bij radio bij analoge radio zijn er allerlei mogelijkheden, opname op cassette/band/ etc. en dat kon ook bij DAB… toe kwamen ze erachter dat ze een KOPIE beveiliging erop wilden hebben, dat is DAB+ … DAB wordt niet meer aangeboden alleen DAB+ (contractueel afgedwongen) met verplichting tot reclame etc. en kwaliteitsverlies voor opname op een analoge poort.
Bij HDMI wordt een soortgelijk kunstje geflikt pas als de ontvangende kant een acceptabel certificaat heeft getoond, mag de zendende kant van de kabel beter van 420p signaal doorgeven.

Netflix heeft laten zien hoe een streaming dienst kan werken en nu zijn allerlei content makers hun eigen streaming dienst begonnen…
Dus waar je in het verleden voor een EUR 15 veel kanalen kon kijken, kun je nu voor pakweg EUR 8 / distributeur. een deel van dat pakket afnemen. Dus straks heb je voor pakweg een 5 a 6 streaming abonnementen hetzelfde afgedekt… en ben je slechts 3 a 4 keer zo duur uit. Alleen de producenten zijn de lachende derde.

2 likes

Helaas wel, behalve als je zegt ‘sod it, dan maar geen TV’. Heb je al eens uitgerekend hoeveel tijd je dan aan hobby’s kan besteden? Helaas is het jezelf vermaken behoorlijk afgeleerd.

Alhoewel, de huidige situatie met gas laat duidelijk zien dat de leverancier bepaald. Ik lever minder, prijs gaat omhoog, netto wordt er een 10 voudige verdient. Gelukkig is TV geen levensbehoefte.

Mijn vader had het er vroeger al over hoe TV stond voor Tijd Verpesten…

Yup, met de video kon je zelf bepalen wanneer je keek, dat was een hele vooruitgang. Dat wordt nu ‘verboten’ door de media maatschappijen. Dan maar niet. (scheelt 4u+ per dag voor de meesten)

De discussie dwaalt erg af is mijn idee.
Simpele vraag, als ik geen gebruik meer wil maken van Canal Digitaal, maar wel bij Freedom wil blijven, moet ik overschakelen naar (b.v.) NLZiet?
Ik moet dan gaan kijken via de app’s op de (Android) TV’s als ik het goed begrijp.

Yup, je moet dan zelf je zenders bij elkaar zoeken en streaming abonnementen afsluiten.
NLZiet is alleen de NL zenders (publiek en commercieel) en de belgen.

Daar zullen ze op hun aantal abonnees van 3-4 miljoen niet direct wakker van liggen. Wel vervelend was dat ze de deal niet hebben kunnen maken omdat daarmee hun Ziggo=F1 beeldvorming foetsie is. Wat er dan overblijft is een monopolist zonder eigenbeeld.

Ik draag Freedom nog steeds een warm hart toe, net zoals ik dat indertijd bij XS4All deed, maar deze wijziging bij CD is voor mij en met name mijn vrouw de druppel.
De samenwerking met CD maakt m.i. Freedom langzaam kapot en er zullen om die reden meer mensen weggaan of besluiten om voor een andere provider te kiezen. Jammer…

Vanmorgen heb ik me aangemeld voor de overstap naar Ziggo.
Voor mezelf had ik simpel TV kunnen opzeggen en doorgaan met Freedom, maar TV is té belangrijk voor mijn vrouw.

:disappointed_relieved:

Heb het hier ook aan mijn medebewoners moeten voorleggen. en die zijn ook alles behalve blij dat RTL Crime weg gaat. RTL Crime en FOX zijn eigenlijk de enige zenders die hier bekeken worden. Enige wat hier gedaan kan worden is on NLziet erbij te pakken maar dan is het pakket even duur als Ziggo. Een van de redenen dat we naar glasvezel overgestapt zijn. Nou kan Freedom hier natuurlijk niks aan doen en hun Internet Service is gewoon goed, Maar jammer genoeg willen mijn medebewoners meer dan alleen internet :frowning:

Ik neem aan dat gepassioneerde opzeggers Freedom lid blijven totdat de monopolistische markt ontmanteld wordt.

Ronduit idioot dat TV-programma’s gekoppeld worden aan een (uit)zendmedium en d e poltiek maar doen of hun neus bloedt en het zg niet begrijpen.

Hier zitten we er net iets anders in door bewust geen gebruik te maken van diensten die geen keuze willen laten. Dan maar geen F1 noch Crime etc.etc.

2 likes