Wordt het nog wat met Freedom TV?

tldr; ieder heeft zo een eigen diametrale zienswijze van een mooie wereld.
De vraag is wmb waarom een suggestieve bijdrage wel zou passen in de discussie van het topic (hier)?
//–//
De gebruiker misbruikt imo de context van dit topic; door plaatsing van een (onderbouwd) discutabele TV-suggestie.
Dit door daarin te suggereren dat een staatskanaal inhoudelijk zou worden uitgesloten en geslachtofferd; zo mee te laten liften op her geboden vrijheidswaarden.
En ja, het is mijn recht daar tegen te zijn, de valselijkheid van een gemanipuleerde bijdrage te duiden en ik niet inhoudelijk daartoe geconfronteerd wens te worden.
De ander wordt verder geenszins beperkt om alsnog die verwerpelijk suggestieve en wmb offtopic inhoud, elders (via bijvoorbeeld zelf gestart topic) tot daar gewaardeerd recht te laten komen.
Vrijheid is ook de ander in die behoefte tot die wens te laten komen.

Het topic ging - in mijn beleving - inhoudelijk over de kwaliteit en (technische) mogelijkheden van de Freedom TV-dienst en niet over welke specifieke zender(inhoud) of ideologie dat zou moeten zijn.

Ik kan/wil mij voorstellen dat het topic uiteen wordt gesplitst zodat de TS inhoud kan blijven voortgaan over mogelijkheden, techniek, rechten en daarmee verbonden (bedrijfs)belangen.

NB: ik laat de persoonlijke gerichte vragen over aan een eigen verbeelding.</small<

Nee, het recht om “niet inhoudelijk daartoe geconfronteerd wens te worden” bestaat niet.

Er is inderdaad toch een aanbod. Die pagina kun je alleen te voorschijn toveren via Google (“ziggo alleen televisie”). Staat niet op de homepage in het aanbod. 24 euro per maand.

Inderdaad, maar het is wel een KabelTV abonnement met Ziggo GO erbij. Geen terugkijken, geen opnames. En dat terwijl TV alleen bij een Internet abonnement 19 euro kost met terugkijken, opnemen en meer… of 13,50 met alleen 2 dagen terugkijken en geen opnemen. En je krijgt dan sowieso een kabelaansluiting (die ik bijvoorbeeld niet wil omdat die hier nog nooit goed heeft gewerkt in de vele jaren die we die hadden).

Een TV abonnement alleen om via je eigen Internet verbinding te kijken is er niet.

Komt daarbij dat Ziggo (UPC toen wij nog klant waren) een heel erg onbetrouwbaar bedrijf is (ik kan daar verhalen over vertellen…) waar wij nooit ofte nimmer nog zaken zullen doen.

Ik zie hier twee zaken die dat idee wellicht veranderen. Mijn verwachting is dat dit op termijn op EU niveau aangepakt wordt, zodat dit soort diensten altijd in de hele EU beschikbaar moeten zijn.

Verder valt uit de andere voorbeelden die ik al gaf af te leiden dat het wel kan. Mijn Sweet TV pakket is wel aanzienlijk beperkter als ik vanuit Nederland kijk, maar het merendeel van de zenders werkt wel. Voor een deel zijn dit ook Engelstalige zenders zoals, Discovery Channel, TLC, CNN en BBC World. Ook uit het filmaanbod kan ik nog veel kiezen met de Engelse geluidsoptie.

Vanavond een belletje van mijn kennis dat het beeld en geluid haperde. Alvast doorgegeven dat er even twee keer op pause toets gedrukt moest worden om de alternatieve stream te activeren.

Daarna naar mijn kennis gegaan om te kijken of ik het zo kon oplossen. Het gaat om een glasvezel KPN verbinding met een 5530 en de Amino is direct aangesloten via UTP kabel.

Wat niet werkte: ontvanger opnieuw starten, daarna stroom eraf en er weer op, in de fritz.box de PPPoE verbinding opnieuw starten.

Wel werkte de fritz.box stroomloos maken en opnieuw starten. De telefoonverbinding is dan ook langer weg dus het personenalarm gaat af en na het drukken op de groene toets en na een aantal minuten is de telefoonverbinding ook weer terug en gaat het alarm weer in de wachtstand.

Daarna met de hand een handleiding geschreven die de stappen die nodig zijn om dat later zelf op te kunnen oplossen. In ieder geval als het weer voorkomt dan dan kan er verder gekeken worden door naar TCP te schakelen via de pause toets.

Het zou fijn zijn dat er automatische fallback zou zijn naar TCP als de UDP geen voeiend beeld geeft. En dan waarschuwing te tonen dat er een probleem is.

Ik kwam vandaag toevallig een EU aanbieder tegen, Tsjechs, maar ook met aardig wat zenders in het Engels en andere talen:

Hier de zenderlijst:

Filteren op taal werkt niet helemaal lekker bij die lijst. Als ik voor “Duits” kies, laat hij niets zien, maar als ik zonder filter door de lijst scroll, kom ik ARD, ZDF, ORF 1 en ORF 2 tegen.

Het is één week gratis te proberen of 30 dagen voor één Tsjechische kroon (zo’n 4 eurocent) als ik het goed zie.

Niet direct een echt antwoord op uw vraag, maar ik vertik het om zogeheten ‘koppel’ ook wel triple-play abo’s te gebruiken. Sterker nog: ik kies voor redundantie. Internet via Freedom glasvezel(inderdaad ex-XS4ALL), TV via schotel en mobiel via provider. Via schotel veel meer keuze en de mogelijkheid om gewoon op te nemen op een ingebouwde schijf (en desgewenst opnemen en kijken tegelijk). Reclame doorspoelen e.d. Gewoon ideaal..

TV via provider via IPTV is gewoon ruk… Opneme beperking, geen reclame doorspoelen, alles in hun Cloud en na een jaar zijn je opnames weg… Ik ben van de oude stempel: de betaler bepaalt. Ik ga niet naar de pijpen van een TV aanbieder dansen…

Ik snap wat je bedoeld. Maar het lijkt er steeds meer op dat media/content-bedrijven naar IPTV/Streaming pushen. Het zou mij niets verbazen dat ook satelliet frequenties het onderspit gaan delven om nog meer bandbreedte voor Internet via Satelliet mogelijk te maken.

Hoi

Hear hear!
Zelf kijk ik Britse TV via satelliet (Astra 2 EFG). BBC Four, PBS, Sky Arts. Helemaal geweldig!
Voor de oudere jongeren: Er zijn diverse classic rock TV kanalen. Met muziek video’s uit jaren 60 en 70 (die had je toen ook al).
Opnames gaan via NFS op harddisk in server. Kan ik desgewenst ook afspelen met VLC.

Vr.Gr,
Rob

Maar dat komt omdat ze de dingen die wij als nadelen zien voor hun de voordelen zijn. In algemene zin hebben ze meer controle over en inzicht in wat je kijkt. Denk aan opnemen (of juist niet), reclame niet kunnen skippen, enz.

Ik verwacht eerlijk gezegd niet dat dat zo snel gaat. Ik hoor dat ook al jaren over DVB-C en door de wijzigingen die Ziggo onlangs heeft doorgevoerd heb ik meer zenders dan daarvoor. Satelliet is dan nog weer een ander verhaal omdat dat op sommige plekken simpelweg de enige vorm is omdat er geen kabel is.

Kortom enshittification. Eerst iets aantrekkelijk maken totdat ervoor betaald kan gaan worden om het daarna verder uit te melken.

Bedrijven hebben geen belang dat hun afnemers zonder ze gaan kijken en als ze al het platform kunnen (of willen) verlaten, hun gebruikers de wijk nemen naar de volgende eendenfuik.

Klopt. Zolang de meute blind achter de laatste hypes aan blijft lopen zonder naar dit soort dingen te kijken zal het blijven lonen om het te doen.
De enige manier hoe je dit als consument kan stoppen is door massaal weg te lopen van dat soort diensten, maar dat ga je niet voor elkaar krijgen. Zelfs met een dramatisch slechte dienstverlening als CD (als ik de verhalen hier op het forum mag geloven) jaag je blijkbaar niet het merendeel van je klanten weg.

“Zelfs met een dramatisch slechte dienstverlening als CD (als ik de verhalen hier op het forum mag geloven) jaag je blijkbaar niet het merendeel van je klanten weg.”

Dat komt omdat het aan echt betere alternatieven ontbreekt. Ik had vroeger xs4all, met wat eigenlijk KPN-TV was, en dat was vele malen beter dan CD, maar… de markt is gesloten dus dat TV platform kan je bij een andere provider (zoals Freedom) niet afnemen. De enige legale provider-onafhankelijke platformen zijn CD, NLZiet en Digitenne. CD is z’n best “matig”, NLZiet heb ik geprobeerd en vond ik absoluut onacceptabel (niet opnemen, heel veel series niet als serie kunnen markeren, heel beperkt in reclames doorspoelen), en Digitenne is beperkt tot wat je vroeger ook al met een gewone antenne kon (dus niet pauzeren en spoelen, geen begin gemist, geen opnames).
Kortom… niemand voelt zich geroepen om een kwalitatief goede en flexibele platform-onafhankelijke aanbieder op te richten.

Dat is ook wel mijn beleving.

Vroegah, toen ik studeerde en de TV stuk ging (eind 80s), heb ik 3 maanden gespaard voor een andere en nadat ik weer kon kijken vroeg ik me af waar ik de moeite voor deed. TVs heb ik daarna gekocht voor eigen content.

De ‘oplossing’ die wij nu hanteren is BBC NL op de achtergrond (via CD, helaas) en ons dan zelf vermaken met leeswerk of een spelletje. Mijn vrouw vind mijn series geen geschikte achtergrond en BBC NL is toch 99% herhalingen van oude series. Zij d’r TV, ik een pas in een spelletje… mooie deal.

En zoals op de interwebs al gemeld wordt: De streaming war is over, piraterij heeft gewonnen. (voor de meesten, wij negeren die content gewoon, radio aan en anders eigen muziek/dvd’s op)

Ik denk dat de content providers alleen maar met een afnemer willer praten als die eerst een paar miljoen USD schuift. En vervolgens doen ze er ook een stapel voorwaarden bij over reclame etc.
Ik betwijffel of CD kan bepalen waar geskipped kan worden en waar niet, ook zijn er zenders die geen opnamen toestaan… of zelfs terug kijken niet toestaan.

Yup, de reden dat mensen weer downloaden of simpelweg niet meer kijken… Ouderwets voor de buis gaan hangen en kijken is er niet meer bij, want er wordt zoveel van de kijker geeist dat het de moeite niet meer waard is. (ik kan me ook geen Nederlandse serie of Nederland programma herinneren die de moeite waard was deze eeuw)

Het is (bij gebrek aan ingrijpen door de overheid) allemaal een kwestie van macht en onderhandelen. Bij CD mag je RTL programma’s niet opnemen. Als CD tegen RTL zegt: onze gebruikers moeten kunnen opnemen en in de opnames reclame kunnen skippen… dan zegt RTL: “OK, als jullie dat eisen dan verdwijnen de RTL zenders gewoon uit jullie aanbod, dus no deal”. Maar als CD, KPN, Ziggo, Odido en anderen samen hetzelfde tegen RTL zeggen dan zegt RTL waarschijnlijk: “OK, vooruit dan maar”, want als niemand hun programma’s meer zou doorgeven dan gaat RTL heel snel failliet.

Sinds de RTL programma’s bij CD niet meer kunnen worden opgenomen heb ik geen enkel programma van een RTL zender meer gekeken.

Beste community, toen ik bij Freedom kwam was tv via canal+ een probleem geval met veel negatieve reacties. Nu zie ik op internet dat Freedom als een van de beste uit de test komt, kunnen jullie zeggen wat jullie ervaringen zijn? Zit nu bij delta en dat is een drama, dus ik hoop dat Freedom wat is. Waar ik tegen op zie is een extra kastje met extra afstandsbediening met weer een afstandsbediening. Kijk nu via coax en heb alles via mijn samsung afstandsbediening lopen. Dus graag jullie ervaringen. En hoe gaat overstap wordt dit allemaal geregeld of moet ik zelf opzeggen en uiteraard aanmelden? Graag jullie reakties.

Ik ben nu zeer tevreden met Freedom. Lijn is KPN, belichter is FIbderCrew (levert Freedom geloof ik niet meer) en TV via Canal+ via de Amino box. De AB heb ik in de Logitech Harmony erbij geklust en sinds de TV stream unicast is is deze zeer stabiel opde 1e zender die we altijd op hebben staan.

Het is dat ik de TV dom vereis (geen netwerk what so ever), anders had ik misschien naar een optie met NLZiet gezocht, maar dit werkt. Over Freedom 0 klachten, voor TV ben je beperkt tot Canal+ via de provider (enige die niet aan koppelverkoop doet) of zelf iets regelen (NLZiet).

Van een collega heb ik begrepen dat de Amino traag is bij zappen, maar daar hebben we met onze enkele zender geen last van. :wink: Hier is stabiel internet cruciaal (werk, entertainment) en TV optioneel (wel geinig als behang).