Voor alle helderheid, je kunt bij Budget Internet een internet verbinding afnemen die geen gebruik maakt van het KPN netwerk en daarbij wel KPN TV afnemen? Lijkt me sterk, volgens mijn info levert KPN alleen TV over haar eigen infra en dan ook alleen maar als ze zelf de belichter zijn. Zover ik kan zien is Budget Internet een reseller van het KPN product (Internet + TV) en in die zin niet vergelijkbaar met het aanbod van Freedom die ook over infra van anderen (waaronder lokale initiatieven, DFN en zelfs alternatieve belichters op het KPN netwerk) levert dan alleen puur KPN.
De TV-wereld draait om rechten en belangen. Niet om wat technisch mogelijk, wenselijk of handig is.
Er is echt wel wat concurrentie voor Canal+. Alleen die mogen we niet gebundeld aanbieden omdat sommige rechthebbenden net wat meer geld krijgen van Canal+ dan van de niet nader te noemen concurrentie. Zo werkt dat.
Misschien ben ik niet handig genoeg, maar wat ik ongebundeld zelfstandig kan vinden om los af te nemen is alleen Canal+, NLziet en Digitenne. Al de rest wat ik kan vinden is overduidelijk illegale IPTV (die zich soms met grote moeite probeert voor te doen als legaal).
Als er mensen zijn die andere TV aanbieders kennen die op het Freedom netwerk kunnen werken en die gegarandeerd legaal zijn dan hoor ik dat graag.
Ik ben klaar met Canal+, die haar business niet heel serieus lijkt te nemen. Ik ben ook klaar met Fibercrew. Met alle respect, UDP, dat protocol bestaat sinds de oertijd van het Internet. Hoe kan het zijn dat je je f** netwerk niet kunt configureren? Wat een ongelofelijk stel prutsers. Misschien heb ik pech, maar ik ben ook bepaald niet de enige.
Nee, er zijn geen andere losse legale aanbieders. Ziggo en KPN hebben een de facto duopolie. Canal+ en NLZiet maken dat je dat kunt ontkennen. NLZiet heeft een extreem lage bitrate voor haar streams. Ook Ziggo via de kabel (coax, nostalgie, hoe leuk is dat?) kun je niet los afsluiten voor alleen TV.
Eerlijk, het zou me geen moer interesseren om een illegale service te gebruiken, heb alleen geen zin in gedoe en hou er ook niet van om opgelicht te worden.
Natuurlijk is het een bende met rechten en belangen. Het zou me zelfs niet verbazen wanneer de twee grote aanbieders er belang bij hebben om kleine aanbieders bij Canal+ te houden en daar zelfs voor bereid zijn te betalen om de schijn van marktdominantie weg te nemen.
Gisteren een brief verstuurd aan de Autoriteit Consument en Markt. Dat doet geen wonderen, maar alleen hier klagen haalt niks uit.
Ik knip er dit even uit:
Nee, er zijn geen andere losse legale aanbieders. Ziggo en KPN hebben een de facto duopolie. Canal+ en NLZiet maken dat je dat kunt ontkennen.
Dat is een (ook mijn als "systeem"gestuurde) complotgedachte die niet zo is te duiden en dan waarom kleine partijen die (gebrekkig ingerichte) TV (mogen/kunnen/willen ?) aanbieden.
Strikt formeel is er een keuze maar wil je de normale kwaliteit en keuzebeleving, zit je naast veel geld; vast aan Ziggo/KPN die vervolgens een afnemer dwingt; tevens hun internetvoorziening te gebruiken.
Onze behoefte (of beter, het gebrek) aan TV zelf, ligt inmiddels achter ons. Wij kijken noch streamen âTVâ anders dan doelgericht via de FTA satelliet. Voor het NL deel, is BVN dan een prima kanaal. Wat we dan niet (meer) zien, missen we ook niet.
âOok Ziggo via de kabel (coax, nostalgie, hoe leuk is dat?) kun je niet los afsluiten voor alleen TV.â
Ik heb een Ziggo abonnement voor alleen TV via de coax-kabel.
Die coax gaat rechtstreeks de TV in (met een CI+ module).
UDP is het probleem niet. Na onderzoek ben ik er vrij zeker van dat IGMP van andere ISPs voor dezelfde multicast-boom hier het technische probleem is. Een klant van een andere ISP âzaptâ weg en al het verkeer stopt, tot dat een IGMP query de zaak weer aan de gang slingert.
Ik denk dat het opgelost kan worden maar loop tegen layer 8 en hoger op [1].
Interessant. Er zitten dus schakels in het netwerk die niet correct met IGMP omgaan en het verkeer naar iedereen âdown the lineâ stoppen wanneer er één client zegt weg te zappen⊠Ofwel heb ik dus geluk dat er niemand anders in mijn buurt is die met IGMP berichten mijn verbinding kan storen, ofwel is na mijn vele klachten het probleem op elke schakel tussen Canal+ en mijn router thuis alles correct ingericht. Het lijkt erop dat het wĂ©l kan, maar niet vanzelfsprekend is. Misschien was de hoop dat er netwerkverkeer kon worden uitgespaard door multicast te gebruiken zonder dat dit tot onderbrekingen zou leiden in zân algemeenheid een beetje ijdel of tenminste voorbarig.
Wat zijn je criteria en hoe zoek je?
Ik zoek met Google naar legale iptv aanbieders, en er zijn er verschillende die beweren volledig legaal te zijn maar die een aanbod hebben dat onmogelijk legaal kan zijn. Ik hanteer bij het zoeken het criterium dat âals het te mooi is om waar te zijn dan is het heel heel waarschijnlijk niet waarâ.
Welke criteria heb je verder? Ik kom bijvoorbeeld deze site tegen: https://deutschsiptv.de/
Lijkt me volledig legaal aanbod, maar goede kans dat het niet interessant is ![]()
Zoek je inderdaad specifiek naar Nederlands aanbod?
Edit: Die site doet me trouwens wel twijfelen. Ik zie inderdaad meer van dat soort sites, ook met Nederlands aanbod. Is er een goede manier om te zien of een aanbieder wel/geen licenties heeft?
Ik zie op dit moment niet echt hoe je onderscheid kunt maken. Dit is allemaal vergelijkbaar met diensten die ik zelf afneem en die zijn wel legaal (die maken zelfs reclame op nationale zenders, hebben alleen geen Nederlands aanbod).
Exact hetzelfde kom je (met precies dezelfde layout) ook tegen in het Nederlands, en in het Engels⊠Het is niet moeilijk om in te schatten dat dit 100% zeker helemaal illegaal is. Illegale IPTV kom je niet alleen maar op een duistere manier tegen waar de illegaliteit van af spat. De sites zijn tegenwoordig heel professioneel, vermelden op vrijwel elke pagina dat ze helemaal legaal zijn⊠maar helaas is het niet verboden om knalhard te liegen. (Dat gebeurt in reclame bijna altijd, ook via onze kranten, TV zenders, social media, etc.) Alleen de dienst die ze leveren is hartstikke illegaal. Er reclame voor maken lijkt vooralsnog niet illegaal te zijn (want ik vermoed dat de overheid of een organisatie zoals Brein, of Buma/Stemra dan wel zou ingrijpen).
Dit heeft alleen betrekking op Fiber Crew. Afgaande op de source-IP-adressen betreft het IGMP van anderen. Dus niet het IGMP van Freedom-klanten. Afgaande op de source-MAC-adressen betreft het slechts een handje vol OLTs die dit problematische gedrag vertonen. Het moet oplosbaar zijn.
Ik zit zelf met een abonnement bij Sweet TV wat onder Van Group valt: https://van-group.org/
Een andere die ik vaker voorbij zie komen is Megogo: MEGOGO.NET - movies and TV channels online
Dit zijn wel legale diensten.
Ik verwacht dat als Nederlands geen harde eis is, er meer van dit soort spelers zijn, ook binnen de EU. Vandaar mijn vraag welke criteria belangrijk zijn.
Het is alleen lastig te zien welke sites wel/niet legitiem bezig zijn. Het lijkt erop dat de term IPTV minder gebruikt wordt op legitieme sites.
Ik kwam ook deze tegen (niet specifiek EU):
https://www.distro.tv/ (heeft veel gratis lijkt het)
Binnen de EU vind je diensten als:
Maar dan moet je per se een adres in die landen hebben. Zodra dat opengegooid wordt, zal er denk ik meer concurrentie komen.
Dat gaat wellicht niet gebeuren want dat is een kwestie van auteursrechten.
Ik zou ook graag bijvoorbeeld gebruik maken van VRT MAX maar daarvoor moet je een adres in België (en een Belgischs mobiele telefoon) heben. In Nederland mogen de providers ook de Belgische commerciële zenders niet doorgeven, vanwege auteursrechten⊠Alles kost geld!
Wat je aan iets als Proximus Pickx wel ziet is dat de Belgische Internet provider Proximus voor zover ik kan zien zijn TV aanbod los van hun Internet aanbiedt. De koppelverkoop die in Nederland gedoogd wordt door de overheid is in België al heeeeel lang echt verboden.
(Mijn zus had vroeger, toen TV ook nog analoog op de kabel zat, een Internet abonnement bij de kabelprovider Telenet afgesloten zonder de TV van telenet erbij te nemen, en dat kon (met tegenzin) want het was wettelijke verplicht dat elke dienst apart kon. (Het bleek technisch niet echt te kunnen met dat analoge signaal, dus effectief kreeg ze het TV abonnement gratis. Dat is nu natuurlijk niet meer zo. Het is gewoon een kwestie van een overheid hebben die het naleven van de Europese wetgeving afdwingt en die geen excuses van âtechnisch niet mogelijkâ accepteert.)
Deze zender op megogo.net sprak me wel aan ![]()
![]()
Het zou fijn zijn om dit desinformatie kanaallogo als twijfelachtige resource hier niet te vertonen. Doe dat mijn part beter in alle âvrijheidâ in een eigen topic dat ik dan tenminste kan negeren.
Sinds wanneer is een topic iemands eigendom?
Moeten we jou echt beschermen tegen andere meningen, waar of niet?
Moeten we alles censureren als het jou niet aanstaat?
Mooie wereld zal dat wordenâŠ

