Ziekenhuis tv via CanalDigitaal

Hè , gelukkig van xs4all af, sinds het KPN is geworden een bak ellende. Nu was ik al geen fan van TV van Xs4all / KPN met al die haperingen al ben ik al ruim 30 jaar een overtuigde Xsallklant, maar de uitkleed en sterfhuistaktiek die KPN tentoonspreid o.a. met het jatten van Xs4allteksten zoals First Class Internet waarmee zij nu lopen te geuren staat mij niet aan. En nadat we over zijn naar de beroemde KPN techniek waar de laatste mee loopt te geuren was ik het zat.Hoewel het tooltje om de mail naar Freedom over te zetten veel beloofde maar een domme apenoplossing bleek die niet werkte (teleurstellend hoor) ds
eet mijn Xs4all-bloed koken. Oplossing in Thunderbird was het gehele inimap-account te kopiëren naar de Lokale Mappen en daarna naar het nieuwe acccount bij Freedom. Veel sneller gezien de hoeveelheid mappen die ik in Thunderbird heb (38). En de controle op het proces van het Freedom tooltje dat bij iedere poging op verfy of running bleef hangen, ruim 24 uur lang. En dan heb je als het lukt één map met al je mail en ben je je mappen-structuur helemaal kwijt. Die bij het gebruik dat wij er van maken met filteringen essentieel is. Met pop3 kun je dezelfde truc uithalen, maar inimap is wanneer je het goed gebruikt een veiliger protocol omdat je zowel op webopslag als op lokale opslag terug kunt vallen en je een goede routing van binnenkomende mail kunt instellen.

De tweede deceptie was Canal Digital met haar ziekenhuisinterface en haar rommelige onlogische gui waar je gewoon in verdwaald. En de afgrijselijke IR remote bediening die amper werkt, een ongelooflijk kleine straalhoek heeft. Dat heeft KPN perfect opgelost met een bluetooth-remote die een ruime bedieningshoek heeft omdat het geen infraroodsttraal heeft maar van radiogolven gebruik maakt. Daar had degene die ik van de Freedom helpdesk over de situatie sprak nog nooit van gehoord. Of, zoals een oud-xs4all man uit mijn vriendenkring zei: 'De intenties zijn zuiver, de ambitie groot, maar je moet het altijd nog uitvoeren, zoals bijvoorbeeld ook uit de kabinets-voornemens blijkt.

Omdat ik van de bedieningssystemen van tv’s geen r**t af weet heb ik eens rondgevraagd. Om te beginnen lijkt het mij een veelbelovende poging de bagger die de Amino Oak Remote is ten grave te dragen en een ander alternatief te zoeken zoals de Logitec Remote 350 of 665 die een beam schijnen te hebben van ruim 170 graden en ook door de Amino ontvanger via reflectie op muren kan ontvangen kan worden. Hier een noodzaak omdat het tv-scherm op een zelfbouw meubel met kogelrollen door de gehele woonruimte bekeken kan worden. Dus er komt een vervolg op dit stuk. Over de zonder twijfel goedbedoelde intenties van Freedom: Schoon zand en helder water leveren samen bagger op. Ik ga op onderzoek uit.

Als je de bagger weer laat bezinken krijg je weer schoon water

Wat de Logitech remotes betreft heb ik begrepen dat Logitech er helaas mee gestopt is. Ik bedien alles met de Logitech Harmony app via de hub, ook de Amino.

En Koen, na bezinking hou je er gewoon schoon zand aan over. maar het moet wel bezinken… :wink:

Ik ben er al achter dat Logitec niet meer levert. En ik heb bij mijn zoektocht ook een paar afggrijselijke verhalen opgedoken. Ik blijf gewoon doorzoeken naar een goed apparaat dat zowel de code van de amino als van Samsung kan herbergen. Van internetoepassingen weet ik een hoop, van dat remote-verhaal niet. Maar wat er is kan altijd worden uitgevonden. Zo vond Edison de gloeilamp uit, grinnik. Er was eens een draadje en een glazen bol. Probleem is dat ik geen app’s gebruik, veiligheidspolicy. Wij mijden alles waar smart voor staat. Volgens de cyberafdeling van het ministerie lopen er in Nederland ruim 350.000 slachtoffers van smart hacks rond. Ons hele team maakt gebruik van de Nokia 3310i, een driebands toestel dat niet valt te hacken en dat je van een 6 meter hoge steiger af kunt laten vallen zonder technische schade. Maar leuk dat ik een snelle reactie kreeg.

Sneller is om in Thunderbird Freedom aan te maken en direct van imap naar imap te kopieëren.

Als het goed overgekomen is dan kan de mappen bij Xs4all verwijderd worden. Ik denk dat lokaal wel nodig is als je Pop3 gaat gebruiken.

Gniffel, mijn Dreambox remote werkt soms ook niet bij direct richten en dan richt ik die over mijn schouder op de muur achter mij en werkt het wel.

Ik bedien ook alles met een Logitec. Jammer dat Logitec Harmony er mee gestopt is, want het werkt perfect, ook met de Amimo. Maar helaas het blijft wel Canaal Digitaal en dat is vreselijk.

Logitech heeft/ (had?) een gigantische database van codes voor allerlei apparaten daar zat de Amino ook bij en vrijwel zeker ook alle Samsungs.
Ik gebruik de Harmony app voor de Amino, LG TV, Sony DVD/
speler en Harman Kardon AV ontvanger,
Ik weet echter niet of de database van Logitech nog bestaat omdat ze zouden stoppen met remotes

Ik heb de vraag gesteld aan de mensen van Amino of het er in zit dat er in de toekomst een verbeterde versie komt van de remote.Ik heb de volgende aangedragen. De kleine hoek van de IR straal, de kleine knoppen en de zichtbaarheid in schemering. Even afwachten wat men daarop antwoordt.

Ik heb ontdekt dat er extenders moeten zijn met meerdere ogen die je kunt richten. Daar gebruik je je de remote mee, die pikt dan het IR signaal op en geeft dit weer versterkt door aan de Amino. Je zou hiermee zelfs het bereik kunnen vergroten met zes meter. Die plaats je dan ergens in de ruimte. Ik zoek nog even door. Het is eigenlijk een erg logische oplossing die maar een 3 a 4 tientjes zou kosten. Bovendien zouden er remotes zijn voor senioren met grote knoppen en zelfs verlichting die dat kromme ding van Amino kunnen vervangen. Het is vrij risicoloos, je mag die dingen wettelijk binnen 30 dagen retourneren wanneer je ze via het internet koopt. Ik zoek verder.

Dat klopt, heb er zelf ook een aangesloten. Vergt wel wat (simpel) soldeerwerk.
Zie dit topic: