Dream machine op AON

Goedemorgen,

Ik heb een dream machine SE die ik rechtstreeks op de glasaansluiting wil hebben. Dit is AON. Ik heb de juiste SFP besteld en SC/SC 9/125u in huis.
Na alles te hebben aangesloten gast het ledje bij de SFP branden, maar wat ik ook probeer met settings, ik krijg geen internet verbinding.

Heeft iemand een idee hoe dit op te lossen?

zet je wel een PPPoE verbinding op via VLAN 6?

Mogelijk helpt deze post een klein beetje: Unifi Dream Router 7 met AON SFP configuratie (volgens mij net een beetje ander apparaat, maar redelijk dezelfde instellingen). Of op Freedom Subnet op Ubiquiti Dream Machine Pro

Wees er daarnaast van bewust dat de Dream Machine wat problemen heeft met PPPoE en dat de volledige snelheid van een 1Gbit/s lijn niet gehaald wordt. (kan even het topic niet vinden waar hierover gesproken werd op de Community, maar die is ergens…)

In ene werkt het nu wel.
Niks aan de settings verandert, maar goed, ik laat het zo.

Nu het volgende ding, IPTV.
Welk topic is daarvoor bruikbaar.

Alvast bedankt maar weer.

Rechts bovenin de community zit er een loepje waar je op kunt klikken om de community door te zoeken :wink:

Zover ik kan zien zou dit topic je een beetje op weg kunnen helpen: Unifi UDM Live TV 13 zenders werkt niet (S815) - 15 van Benneton

Hi Florisi,

Ik heb om IPTV te kijken deze gebruikt:
fabianishere/udm-iptv: Helper tool for configuring routed IPTV on the UniFi Dream Machine (Pro)
Werkte, echter wel met een hoop beperkingen, zit topic gedeeld door Bastiaan en andere topics in het TV gedeelte van het forum.

Ben nu sinds 4 maanden over op NLZIET, wat het gezeik zat :), Apple TV gekocht en nu werkt het prima.

Succes met het aanpassen van de WAN kant van je router. Ben benieuwd hoe je de TV ervaart en wat er niet werkt.

Ik heb de handleiding gevolgd en het lijkt goed te werken.
Ik had een nieuw VLAN aangemaakt, maar ook IGMP snooping aangezet op het Default VLAN.
Na de tool geïnstalleerd te hebben, de vragen beantwoord werkt het ook op Default VLAN.

Mijn vraag: wat is (wellicht tegenwoordig) het voordeel om nog een extra VLAN aan te maken?
Of belast ik nu het Default VLAN extra wat nadelige gevolgen heeft?