E-Fiber / Huawei ONT vervangen door eigen ONT SFP

Graag zou ik de standaard Huawei ONT vervangen door deze SFP van SF.com.
Ik heb wat posts gezien waarbij men de ZXHN-F01 ONT succesvol hebben vervangen door een eigen GPON SFP maar nog niemand die wat geschreven heeft over het vervangen van de Huawei Echolife EG8010H ONT.

Wellicht heb ik nog niet goed genoeg gezocht, of wellicht heeft iemand hier al wel ervaring mee.
Maar in mijn zoektocht weet ik iig nu zeker dat ik de voorgenoemde ONT geleverd ga krijgen maar gezien ik geen zin heb in nog meer losse kastjes en ruimte heb in mijn switch voor een SFP heeft het voor mij de overgrote voorkeur om mijn glas verbinding direct op mijn switch te ontsluiten.

Mocht iemand dit al gelukt zijn hoor ik dat graag inclusief wat tips waar op te letten bij de installatie / aanschaf van wellicht een andere SFP dan die ik noem.

De enige tip die ik je kan geven is kijken of je ergens kan achterhalen hoe je op je ONT kan inloggen vanaf de RJ45 zijde. Bij de ZTE ont bleek vlan6 een op een doorgegeven te worden, echter komt vlan 4 aan als 1304 aan de fiber kant.

Als je geen TV afneemt dan is dit niet van belang. :wink:

Inloggen (via SSH e.d.) op de SFP lukt me wel, verder maak ik geen gebruik van t.v. en anders is wireshark mijn vriend :slight_smile: Kortom daar kom ik wel uit.

Maar als iemand het al een keer uitgezocht / getest heeft ben ik zeer benieuwd naar de ervaringen (en of het uberhaupt aan de praat te krijgen valt).

[edit]
Op de FS.com website is er ook ruimte voor revieuws voor de desbetreffende producten en hier vond ik deze post. Right on the money lijkt het :slight_smile:

Ha Optimus,

Vraagje voordat ik hetzelfde ding ga aanschaffen, is dat nog gelukt om hem aan de gang te krijgen? Met dank voor je tijd en antwoord.

Nee heb dit project i.v.m. omstandigheden even op een laag pitje moeten zetten.
Wellicht pak ik het in het nieuwe jaar weer even op.

Een paar maanden geleden was ik van Tweak naar feeedom overgestapt. Dat was voor mij dan ook de reden om mijn eigen Fritz!box 5590 Fiber met AON-SFP te voorzien van een GPON-SFP die ik HIER had gekocht. Het enige wat ik daarna nog moest doen was het Modem ID dat op de GPON-SFP staat vermeld, doorgeven aan de Helpdesk van freedom. Daarna was ik binnen 5 minuten online. De door freedom geleverde Huawei ONT heb ik nooit gebruikt. Misschien een tip.