Forse prijsverlaging bij Freedom via het KPN netwerk

Goed nieuwe voor bestaande en nieuwe Freedom leden op het glasvezelnetwerk van KPN!

Freedom verlaagt de abonnementsprijzen via het KPN glasvezelnetwerk* per 1 mei. De verlaging is fors te noemen gezien sommige producten met 10,- per maand naar beneden worden gesteld. 

De onderstaande tarieven (inclusief huur modem) worden per 1 mei van kracht en gelden voor zowel nieuwe als bestaande Freedom klanten.

Snelheid up/down

Huidige prijs p.m.

Prijs per 1 mei p.m.

Actieprijs 1ste 24 mnd indien nieuwe klant p.m.

50Mbit / 50Mbit

51,-

51,-

46,-

100Mbit / 100Mbit

59,- 

53,-

48,-

200Mbit / 200Mbit

67,-

57,-

52,-

500Mbit / 500Mbit

71,- 

61,-

56,-

1Gbit / 1Gbit

76,-

67,-

62,-

Daarnaast kunnen wij voor nieuwe klanten nu een korting aanbieden van 5,- per maand voor de eerste 24 maanden. (Deze actie loopt tot 1 juni 2024)

Omdat Freedom internet levert over verschillende netwerken en gebruikt maakt van verschillende belichters, hebben we te maken met (aanzienlijke) verschillen in de huur van het fysieke netwerk. In plaats van alle tarieven te middelen om de consumentenprijs te bepalen, hebben wij gekozen om zo transparant mogelijk te zijn en onze netwerk huurprijs te verwerken in de maandprijs voor onze klanten. Hoe dit precies werkt hebben we eerder beschreven in dit artikel: https://freedom.nl/nieuwsartikel/verschillende-prijzen-en-diverse-glasvezelnetwerken-hoe-zit-dat

De verschillende tarieven per netwerk kan je hier vinden: https://freedom.nl/diensten/netwerken,  je kan natuurlijk ook altijd even de postcodecheck doen op www.freedom.nl, dan zie je direct in het overzicht welke netwerken en belichters mogelijk zijn op jouw adres.

*Deze tarieven gelden indien KPN ook de belichting doet. In enkele gebieden werken we al samen met andere belichters en zijn tarieven nog scherper


Zie het oorspronkelijke bericht op https://freedom.nl/nieuwsartikel/forse-prijsverlaging-bij-freedom-via-het-kpn-netwerk
3 likes

Is dit de “Voor alle bestaande klanten werken we achter de schermen nog aan een heel mooi cadeautje, daarover later meer.” aangekondigde cadeautje op de pagina Korting op het KPN Netwerk ?

Daar gaat het over “alle bestaande klanten” dus ook ik met een pair bonded VDSL verbinding (120 Mbit/s down, 16 Mbit/s up) met nog steeds geen KPN glasvezel, hoewel dat in 2019 al door KPN is beloofd zonder datum te noemen.
Wat wordt mijn vergelijkbaar cadeautje? Ook een verlaging van € 6,- op de abonnementsprijs zoals bij de 100 Mbit/s glasverbinding?

Aangezien onze marge op DSL reeds flinterdun is en daar geen nieuwe tarieven krijgen van KPN kunnen we daar helaas niets doen. De term ‘alle bestaande klanten’ was is in geval ongelukkig.

We werken hard om alle diensten bereikbaarder te maken. Elke stap is er weer één.

Snelheid up/down Huidig prijs p.m. Prijs per 1 mei p.m Actieprijs 1ste 24 mnd indien nieuwe klant p.m
50Mbit / 50Mbit 51,- 51,- 46,-
100Mbit / 100Mbit 59,- 53,- 48,-
200Mbit / 200Mbit 67,- 57,- 52,-
500Mbit / 500Mbit 71,- 61,- 56,-
1Gbit / 1Gbit 76,- 67,- 62,-

(iets beter te lezen)

5 likes

Het is ook niet helemaal duidelijk hoe het met de 50 Mbit/s variant zit. Verandert er voor bestaande klanten niets of is het een vergissing in de tabel?

Jammer geen prijsverlaging voor mij. Belichter is wel KPN mar het netwerk is van Glaspoort.

Ok, dus ik moet per 1 mei mijn huidige Freedom abonnement opzeggen en per diezelfde datum onder de naam van mijn vrouw als nieuwe klant en contract aangaan. Dan krijg ik 24 maanden voor €48,- 100Mbit in plaats van nu voor €51,- 50Mbit.
Freedom, is dit de waardering voor trouwe klanten en founding members?
Welke marketeer heeft toch ooit de wereld ervan kunnen overtuigen dat je bestaande klanten minder waard zijn dan nieuwe?

Dat is goed nieuws! Het prijsverschil tussen KPN en Freedom was ook te groot, ook al weet ik dat het kwam door de hoge prijs die KPN aan Freedom doorberekende.

Maar nu heb ik een vraagje aan @Anco: Ik heb een jaar vooruit betaald. Kan ik een credit nota tegemoet zien over de maanden met de nieuwe lagere prijzen?

1 like

Al het volgende nieuwsbericht gelezen?

Zoals het er naar uitziet zijn ze op de achtergrond nog naar cadeautje voor bestaande klanten aan het kijken.

De nieuwe prijzen zijn gevolg van jarenlang onderhandelen met KPN. Dat geeft ons nieuwe inkooptarieven en daarmee kunnen we een goede stap zetten om betere prijzen te hanteren.

@Theo De korting krijgen wij bij een nieuwe verbinding van KPN en geven we dus direct door aan deze klanten. Hadden we ook niet kunnen doen. Wij zij geen fan van introductie-kortingen maar willen dit ook niet in eigen zak steken. Dat loyale klanten ook iets verdienen, daar zijn we het over eens. Hoe, dat weten we nog niet.

@jschwart De 50 mbit variant blijft helaas ongewijzigd, dus geen foutje.

@hsdejong Ja, de mensen met een jaarfactuur krijgen een creditnota. Dit vergt nog wel even werk want is altijd een complex proces blijkt in praktijk.

5 likes

Jammer dat er voor de klanten met pair bonded VDSL geen prijsverlaging bij KPN is bereikt in de jaren onderhandelingen. KPN heeft aan de betreffende infrastructuur geen extra kosten meer en ze kiezen er zelf voor, ondanks de uitspraak dat wel te gaan doen geen glasvezel hier aan te leggen. Misschien over een jaar of 30? De toezegging is al 5 jaar oud.
We worden als zeer langzaam uitstervende soort vergeten en uitgemolken.

Tof dat jullie dit doen! De meeste bedrijven zoeken momenteel naar aanleidingen om tarieven te verhogen. Ik had niet verwacht dat het internet abo omlaag zou gaan.

2 likes

Mooi! Ik heb geen haast :wink:

Dat doet de glasvezel-reus, dus de schuld hiervan ligt niet bij Freedom.

't Enige dat we hiertegen zouden kunnen doen, dat is: naar de ACM.
Waarschijnlijk duurt de procedure daar nog langer dan jouw Bonded-Pair-VDSL-aansluiting. Daarom voelt KPN zich veilig met deze manier van handelen.

1 like

Mooi voor de KPN-klanten! Delta Fiber, lezen jullie mee…?

1 like

In deze podcast heeft @anco een keer uitgelegd hoe het werkt met de tarieven. Dus als je wil weten hoe het op de wholesale KPN (KPN WBA) werkt, luister deze podcast nog een keer:

3 likes

Gezien de dure marketing van Delta (TV, radio, krant, dure folders) zal een prijsverlaging voor klanten op het Delta netwerk er wel niet inzitten. Hopelijk gaat KPN de glasvezel van de wijkcentrale doortrekken naar de woningen (in Krimpen a/d IJ). Dit als vervanging van het koper (uit 1972) alhoewel dit ook ruim 100/30 geeft.

In Zoetermeer is inmiddels vrijwel overal ODS glasvezel aangelegd. En in mijn geval zijn de illegale afspraken met t-mobile na een jaar afgelopen en zit ik zeer comfortabel bij Freedom.
KPN liet ons via een huis aan huis brief weten dat ze het een goed idee vinden om nogmaals alle straten open te breken en gaten in de muren te gaan boren om binnen te komen om ook hun glasvezel aan te gaan leggen…
Mijn huis (en onze hele VVE) komen ze niet binnen…

Zonde. Als ze gratis aanleggen zonder verplichting een abonnement te nemen, zou ik dat altijd toestaan. Nu is KPN geen interessant alternatief, maar je weet nooit wat de toekomst brengt. Hoe meer keuze, hoe meer concurrentie en mogelijkheden voor jou als klant.

5 likes

Dit topic is 14 dagen na het laatste antwoord automatisch gesloten. Nieuwe antwoorden zijn niet meer toegestaan.