[Forum:] jouw ervaring en gewenste richting

Als aftrap een gekopieerde reactie:

Het forum zal allicht iets bijdragen aan de verlichting van de helpdesk, alhoewel mensen eerder de telefoon zullen pakken dan zich (te registreren en) in te loggen op het forum, hun onderwerp te zoeken, de discussie nalezen en dan de mogelijke oplossing te vinden.

Het forum zie ik persoonlijk anders. Wat ik zie is dat een aantal enhousiaste leden bereidt is elkaar te helpen, kennis te delen, tips geeft en probeert van elkaar te leren.

Als betalende klant van Freedom heb ik deze ervaring bij mijn vorige ISP nooit gehad. Daar was onder de klanten een enorme kennis en bereidheid maar niet echt een platform waar klanten in laagdrempelige vorm de kans kregen om hun behoefte aan verbetering kenbaar te maken, nieuwe methodes te leren om hun internettoegang of router-instellingen geleidelijk te optimaliseren, etc. Dat zie ik hier duidelijk wel gebeuren - zonder tussenkomst van Freedom medewerkers.

Persoonlijk vind ik dit een verademing en een geweldige kans om juist dat te kunnen doen wat de vorige ISP niet deed. Mijn enthousiasme is erin gelegen dat door onze eigen input te geven niet alleen alle leden feedback krijgen op allerlei vlakken, maar dat de jonge organisatie door de eigen klanten wordt gewezen welke richting en ontwikkeling door hen gewenst is. Dat betekent dat door mijn eigen aanwezigheid hier, waar ik anders ook zou inloggen, er een manier is om mijn eigen ISP te laten verbeteren. Daar kunnen in de toekomst dan ook de vruchten van worden geplukt. Dat maakt mij in ieder geval blij en is een stimulans om actief bezig te blijven, ik heb al veel geleerd en opties voorbij zien komen (ge-bookmarked) die ik op een moment dat het mij uitkomt graag wil uitproberen. Die leden ben ik daarvoor dankbaar want ik denk niet dat een contact met de helpdesk me op die gedachten zou hebben gebracht.

De aanwezigheid van leden die onderdeel uitmaken van toeleveranciers, belangenorganisaties, de technische staf maakt dat de lijntjes erg kort zijn en dus een ander groot voordeel van dit forum waar ik positief over verrast ben. Hierdoor kunnen zij niet alleen informatie delen, aankondigingen doen, of direct reageren op een gerelateerd topic. Het zijn juist deze personen die behoeften van ons als groep binnen hun eigen organisatie bespreekbaar kunnen maken, het op waarde kunnen schatten en daarmee verbeteringen kunnen pushen.

Met elkaar hoop ik dat we hierdoor een meer toegespitste dienstverlening kunnen krijgen. Het belangrijkste is dat dit forum een plek is waar iedere klant zich thuis mag voelen, gehoord en geholpen kan worden. Ik denk dat we hierin al goed zijn geslaagd binnen een paar weken. Als groep zou het mooi zijn dit platform verder te ontwikkelen zoals wij als klanten van Freedom dat graag zouden zien, Freedom lijkt ons in dat opzicht alle ruimte te bieden.

1 like