[FRITZ!Box:] Wensenlijst

In de FritzBox onder
→ Telefonie → OproepBehandeling → TAB:OproepBlokkeringen
Kun je voor enkele nummers en voor nummerreeksen zorgen dat er geen geluid wordt gemaakt.

@Drs_W Dat is de blacklist, dan moet je weten wie er gaat bellen.

Ik zie toekomstige wijzigingen voor de FritzBox

Wacht gewoon 7.26 even af.

Wijzigingen telefonie gedeelte:

  • Improved Completely reworked settings pages for call diversion and call blocks
  • Improved First Configuration wizard offers configuration of a telephone
  • Improved Call diversions offer option to divert selected calls to a certain telephone on the FRITZ!Box
  • Improved Setting for using internal fax machine added to “Send faxes only”
  • Improved The “Email” and “RSS” tabs are hidden in the “Telephony / Telephony Devices” menu when DECT is switched off
  • Improved Display and management of entries in telephone books completely reworked (among others, photo visible in overview, columns can be selected for display, and selection of multiple entries added as well as copying and moving entries between telephone books)
  • Improved Settings for sending and receiving faxes combined under “Telephony / Telephony Devices”
  • Improved After all new received fax documents in the fax log have been opened, the “Info” LED stops flashing
  • Improved Integration of multiple CardDAV telephone books supported
  • Improved Better compatibility of the FRITZ!Box’s SIP registrar to the SIP client LinPhone
  • Improved Better compatibility to telephone providers Easybell and VoIPfoneUK
  • Improved Enhanced compatibility for encrypted telephony
  • Improved For country setting “Germany” and telephone number configured automatically by provider, the area code included in the number is detected automatically and adopted in the line settings
  • Improved Voice quality better for telephone calls in mobile networks and for international calls
  • Improved Forwarding of calls accepted on Snom IP telephones supported without query
  • Improved Stability
  • Change Adjustment to the changed behavior of the T-Net-Box when calls are rejected, for instance due to call blocks
  • Fixed Web address of the CardDAV server could not be changed in online telephone books after entry
  • Fixed On a FRITZ!Box used as a Mesh Repeater for telephony, it was possible to edit the telephony numbers adopted from the Mesh Master and also to create new telephony numbers
  • Fixed Telekom SIP trunking account could not be disabled
  • Fixed In integrated iCloud contacts (Apple), first and last names were sometimes displayed in inconsistent order
  • Fixed During synchronization of entries in online contacts (CardDAV), in certain constellations all email addresses were deleted
  • Fixed Certain telephone numbers were temporarily not registered (among them Sipgate, EnviaTel, Teledate)
  • Fixed Connections dropped after about 30 seconds for telephony connections secured by TLSonly (among others, KPN)
  • Fixed In certain constellations, only one-way voice transmission was possible during telephony via IPv6
  • Fixed Unsuitable presettings for telephony provider Vodafone Italy
  • Fixed Registration of telephone numbers was not possible with telephony profile for provider Vodafone Italia
  • Fixed Sporadic errors when faxing via T.38 connections
  • Fixed No hold announcement after resetting to factory settings
  • Fixed Pickup on IP telephones was possible for no longer than 4 seconds
  • Fixed After a fax was sent, the name of a recipient selected via the telephone book was not displayed in the call list
  • Fixed Editing of door intercom stations sometimes led to loss of email notification for door intercom stations
  • Fixed After importing answering machine settings including saved messages into another FRITZ!Box model, sometimes the imported messages could no longer be played back
  • Fixed Ring sequences incorrect for the country setting “Australia”
  • Fixed Sporadic loss of schedule settings for the answering machine after updating FRITZ!OS
  • Fixed - After editing CompanyFlex Cloud PBX telephone numbers, these numbers were no longer registered
  • Fixed - Configuration of internal fax function not possible when a telephone book contained an entry without a telephone number
  • Fixed - Searches in the telephone book could be performed using a name, but not a telephone number
  • Fixed - Three-party conference did not work on an analog telephone in rare cases

Voor de meeste Fritzen is die er al, 7.26 of 7.27 afhankelijk van modemtype.

En…is het een verbetering voor dit probleem?

ben eerst diverse types aan het testen,
en loop tegen vreemd update-gedrag aan, kijk maar eens bij

gevonden FritzBox-Update-Gedrag

[FRITZ!Box:] firmware - #20 door Drs_W

De respectievelijke versies 7.26 en 7.27 moet ik nog gaan doorgronden.
( Maar gezien resultaten uit het verleden vertrouw ik modem-leverancier AVM wel )

Fritz!Box-menu beter zichtbaar maken ?

Zelf ontmoet ik vaak mensen met verminderd zichtvermogen. Zij lopen vaak tegen dezelfde onhandigheden aan.

Voor mensen met verminderd zichtvermogen zijn een paar zaken al erg handig om goed te kunnen werken binnen de menu’s. Deze uitdaging leg ik graag hier neer …
Het zou fijn zijn, als AVM hier rekening mee gaat houden bij de ontwikkeling van nieuwe Fritz!OS-versies :

  • contrast hoog : gebruik zwarte letters op witte achtergrond ( dit is nu al bijna zo, dank daarvoor ) De mooie blauwe rand mag natuurlijk blijven.
  • gebruik leesbaar lettertype : in het verleden is VERDANA ontwikkeld, speciaal om goed leesbaar te zijn ( wens is dus om een meer leesbaar font te gebruiken )
  • linkjes alsjeblieft niet het woord “HIER” of “KLIK” geven als samenvatting, maar een nuttig woord, dat aangeeft waar je terecht komt;
    dan horen mensen met voorlees-software ook welke link waarnaartoe leidt
    ( voorbeeld : “klik op ‘licentievoorwaarden’ om ze te lezen”
    Dan leest de voorleessoftware het woord licentievoorwaarden en wordt hun keus welke link te volgens veel eenvoudiger. )

Zou fijn wezen als AVM (en anderen) met deze kleine aanpassingen de groep mensen het leven wat makkelijker maakt.

2 likes

@Drs_W
Ik gebruik op dit moment het Engelse menu.
Ik heb ook een tijdje het Duitse menu gebruikt.
Maar het Nederlandse is echt niet af.
Het zijn 3 talen door elkaar.
Nederlands is nooit voltooid, ook de 1750E kent het helemaal niet.
Is het antwoordapparaat inmiddels al voorzien van een Nederlands gesproken menu?
De meest simpele dingen passen ze niet aan.
Zoals de telefoon die bij opleggen in het Vlaamse woord ‘Ingehaakt’ gebruikt.

Vertalen naar Nederlands blijft altijd een probleem bij computer gerelateerde apparatuur. Zolang dat door vertaalburo’s gedaan wordt zal dat niet snel verbeteren.
Zo heb ik een printer die ik in kan stellen op Zwaar, Gemiddeld en Lampje :rofl::rofl:

1 like

Zover ik weet, hebben ze een medewerkster voor de Nederlandse vertaling.
Ik heb toen Nederlands uit kwam, fanatiek bug reports gestuurd hierover.
In eerste instantie, was het gesproken telefoon menu leeg.
Gewoon vergeten er een mapje audio bestanden aan te koppelen.

( EOS en TAAL )

In Nederland mogen alle klanten straks kiezen welk modem zijn thuis willen hebben. Je mag je eigen merk kiezen. Zie :
belang-van-vrije-modem-routerkeuze

Maar daarvoor wil een (toekomstige) klant wel graag weten hoe lang het gekozen type modem nog zal worden.

Dus is mijn wens dat AVM per type FritzBox aangeeft hoe lang die nog zal worden ondersteund.
Alleen op hun Duitstalige site AVM_Status-Produkt-Ondersteuning_FritzBox staat de status van de huidige ondersteuning van de modems.
Je ziet bijvoorbeeld niet hoe lang een type al niet meer wordt verkocht.

Dat aanpassen, dat niet gebeuren, want als je NU al aangeeft dat type 12345 vanaf volgend jaar niet meer wordt ondersteund, dan zakken meteen de verkoop van dat type in.
Mensen gaan dan wèl het vervangende type kopen.

( Maar ik wil mijn wens hier wel graag even ventileren: )

graag EOS/EOM aankondigen,
en als het mag op meerdere sites dan alleen de D-talige

2 likes

@Drs_W
Ik denk dat dit wel mee zal vallen met de ondersteuning.

De garantie van de producent is 5 jaar na productie datum.

Ze schrijven hierover en vertaald komt het hier op neer:
Als uw EOS-product zich nog steeds binnen de garantieperiode bevindt, hebt u de mogelijkheid om zelf een vervangend apparaat aan te vragen bij de support afdeling.