Nieuw Dashboard/MIJNfreedom - opmerkingen

Wat ik nog mis in de editor, is de URL doorverwijzing, van een geregistreerd domein, naar een www website. In de oude editor, was deze optie er wel.
De verwijzing aangemaakt met de oude editor is nog actief, echter ik kan hem niet wijzigen (mocht ik dat willen).

2 likes

Kan iemand de stappen naar de editor opschrijven, ik vind hem niet.
Ik kan de DKIM voor mijn gekoppelde site niet vinden en niet controleren of die geactiveerd wordt.

Op het eigen domein dat ik bij mijn aanmelding als Founding Member kreeg gebruik ik nogal wat mail-aliassen. Elke webshop af andere relatie heeft een eigen alias zodat ik kan achterhalen waar er iets fout gaat als er weer eens een database op straat ligt.

Het alias voor de GGD kan ik nu dus snel veranderen zodat ik de schade kan beperken :laughing:

In het nieuwe dashboard wordt de lijst met aliassen opgedeeld in kleine pagina’s.
Dat betekent dat ik door een hele serie pagina’s moet bladeren om bij een alias uit te komen die niet voorin het alfabet staat.

Ik zou het fijn vinden de keus te hebben om meer aliassen op een scherm te krijgen.
Misschien is het mogelijk om me te laten kiezen tussen 10 / 25 / 50 / 100 / alles?
Of om een zoekfunctie in te bouwen zodat ik in één keer een bepaalde alias kan vinden?

3 likes

Ik heb een niet zo handige feature gevonden in de layout van het nieuwe dashboard. De dropdowns kun je alleen gebruiken op het stuk waar tekst staat. Ik klikte netjes op het pijltje, echter lijkt dat niet niet te werken.

Hieronder een plaatje ter verduidelijking, Het groene stuk is klikbaar en het rode niet. Dit betrefd de instelling voor het catchall adres. Er is een mailadres ingevoerd, alleen heb ik dit weggehaald ivm met mijn privacy.

Staat ook in de top post.

Zeker, excuses, die heb ik denk overheen gelezen. Blijf het ook verkeerd doen :rofl:

1 like

Het valt mij op dat niet al mijn domeinen worden getoond in het menu:
image
maar wel als je de domeinpagine zelf opent
image

Heb hetzelfde, oude domeinen staan niet in het menu. Deze domeinen missen ook informatie (datum van toevoegen), lijkt dat dit nieuwe velden in de database zijn :slight_smile:

Wijziging: Dit check ik net en zie dat ik ondertussen die data wel zie. Is dus gefixt blijkbaar. Maar iets is er nog anders :slight_smile:

Bij mij blijft het stuk. Dus denk dat het, als het opgelost is, nog niet goed is opgelost.

Dit is doorgegeven, dus we zijn er naar aan het kijken. Voor nu is het inderdaad even via de weg:
inloggen bij https://mijn.freedom.nl -> E-mail -> Domeinen (aanklikken)

Dan zou je inderdaad alle domeinen moeten kunnen inzien.

Top!

Is er ook over nagedacht om deze code op GitHub oid te plaatsen? Dan had ik zelf een PR kunnen maken zo aan Freedom bij te dragen.

5 likes

Een website aanmaken? Waar zie je dat staan?

Zou dat niet het substituut zijn van die ene regel in de oude mijnfreedom omgeving waar je een forward url in kon typen?

Ik zie die opties ook, maar ik mis nu de optie om de forward URL aan te passen of om te zien wat de huidige forward URL is.

Even een kleine update met de aanpassingen/verbeteringen die op dit moment doorgevoerd zijn.

  • Menu is opnieuw ingedeeld. Hierdoor zijn dingen net iets makkelijker te vinden.
  • Bij een ‘mouse-over’ over het menu ‘Domeinen’ zie je het domein welke je bij Freedom geregistreerd hebt. Dit is niet meer een willekeurig domein welke je gekoppeld of geregistreerd hebt. De gekoppelde domeinen zijn alleen zichtbaar wanneer je daadwerkelijk op ‘Domeinen’ klikt.
  • Voor het handige even een link naar de inlogpagina van F-secure gemaakt, zodat je daarop kunt klikken om naar F-secure te gaan.

Een aantal punten die nog open staan en waar aan gewerkt wordt (ik benoem even niet alles, dus een kleine selectie):

  • Gebruik menu op mobiele apparaten.
  • WWW-doorverwijzingen en DKIM-records.
  • Supersecret-publiek-geheim-niet-verder-vertel-dingetje. Iets met een website editor. :sweat_smile:

6 likes

Zit nog met een vraag over de filters.
Er is een rij die status heet en alle filters hebben status active.
Waar zit dat knopje, om even een filter uit te doen?

Er zit ook een grijs vlakje rechts.
Lijkt een soort lotto systeem te zijn, als je er iets in zet komen er soms wel soms niet filter regels.
Hetzelfde woord nogmaals, geeft een ander resultaat.

Weer een klein lijstje met updates voor de MIJNfreedom omgeving:

  • TLS toggle op mailboxes
  • TLS toggle op aliases
  • Domein doorstuur instelling is weer terug
  • Zichtbaarheid sommige aliassen
  • Responsiveness fixes voor MIJNfreedom
  • Overzichtelijkheid menu
4 likes

Bedankt voor de opmerking wat er inmiddels weer verbeterd is.

1 like

Bij het aliassen overzicht zit rechts onder een show/hide knopje.
ShowHide
Door met het knopje te schakelen zie ik dat dit ‘Verwijderen’ is.
Ook op het overzicht heeft die rij geen naam.
Ook filters heeft nog steeds geen naam.(grijs vlakje)

Op dit moment worden enkele velden (bv. lijst van aliassen voor email) niet goed weergegeven met/door Safari (andere browser laat wel alles zien).
Graag wijzigingen op MIJNfreedom ook testen met Safari (MacOS).

2 likes

In Safari 14.0.3 heb ik geen problemen met het inzien van de aliassen.

Zou je er eventueel een screenshot van kunnen maken en die delen (let een op je persoonlijke gegevens)? Dan kan ik zien wat je bedoelt.