Optie vast tarief per maand is noodzakelijk

Geloof me, ze hebben het nu minstens zo druk, en waarschijnlijk zelfs drukker dan in de begin tijd. Lees voor de aardigheid de nieuwsbrieven eens door en lees eens wat er allemaal op stapel staat en waar ze allemaal mee bezig zijn. Je kan daar ook lezen dat ze hard bezig zijn met nieuwe medewerkers inwerken.
Lees ook de diverse topics in deze community, ook daar staat veel informatie van wat er allemaal op touw staat.
Vast tarief staat bij Freedom op de aktielijst, maar heeft op dit moment niet de hoogste prioriteit.

2 likes

Een klein bedrijf heeft niet de mogelijkheid om “even een blik” techneuten open te trekken oid. (als ze uberhaupt al te vinden zijn) ,
En een willekeurige aanpassing van wat dan ook vereist de nodige inspanning van alle onderdelen van een bedrijf…
Daarnaast het kost KPN of een dergelijk bedrijf net zoveel tijd alleen veel mensen zien de voorbereiding niet. Tot de aankondiging door marketing gedaan wordt.
Kijk naar de Linux telefoons, er zijn er verschillende in ontwikkeling… en het duurt een jaar of 2 a 3 voordat een gedreven team iets naar de markt kan brengen… (en dan nog speelt de schaalgrootte parten bestellen in een 1000 tal gaat echt achter gesteld worden op een bestelling van 100.000 onderdelen, naast een hoger prijs kaartje… ) De enthousiastelingen die er een willen hebben zullen alleen een paar jaar moeten wachten op het resultaat want ze moeten ook geld schieter zijn.
Als Samsung een nieuwe telefoon maakt zijn ze er ook al een jaar of 2 mee bezig, maar maken er eerst een paar 100.000 en gaan dan pas geruchten verspreiden, en andere marketing doen…waardoor het lijkt alsof de ontwikkeling snel gaat. (kijk maar naar het “foldable screen…” dat nu te koop is).

Een dienst ontwikkelen is best vergelijkbaar het gaat anders maar niet sneller. Waarbij een klein bedrijf of organisatie vaak eerst een hele hoop hordes moet nemen wordt voor een groot bedrijf de loper uitgerold. Als een bedrijf dat relatief open opereert meer laat zien inclusief het proces terwijl er bij een groot bedrijf waar alleen het eindresultaat te zien is zonder het proces dat erbij hoort.

2 likes

OK, OK, ik zie dat ik te ongeduldig ben. Laat ik dan gewoon zeggen: ik blijf in spanning afwachten!

2 likes

Wegens het binnenkort ingaan van diverse “KPN4all” maatregelen ben ik op zoek naar een soortgelijk abonnement als ik bij XS4all gehad ga hebben (voltooid verleden toekomstige tijd). De eerder genoemde Voys heeft dat niet.

Iemand ander een provider gevonden waarbij gesprekskosten zijn afgekocht? Ervaringen?

1 like

Niet anders dan een heeeeeeeele lange tijd geleden:

https://voip-wiki.freedom.nl/index.php/Roadmap

Toch wel…nee…toch wel:

August 9, 2021

 The new pricing milestone (Package Complete) will go live in this release
1 like

We zijn er mee bezig. Zie ook het topic What’s cooking?

3 likes

Klinkt aardig, maar ik had gehoopt er in de laatste nieuwsbrief iets over te lezen. Helaas, geen bericht. En zoals ik al vaker heb opgemerkt: geen informatie is slechte informatie. Ik heb hier thuis te maken met een echtgenote, die herhaaldelijk aan mijn jasje trekt en eigenlijk weer wil overstappen naar een provider die wel vrij bellen biedt. Het kost me heel erg veel moeite om daar weerstand aan te bieden, want in wezen heeft ze gelijk! Er was al eerder beloofd dat het voor de zomer rond zou zijn…

@LeoKoster We hebben hoop ik niks beloofd aan je m.b.t. belbundels. We zouden ook graag willen dat we het al hadden, maar we zijn een klein team en we willen graag eerst de projecten die we nu hebben lopen afgerond, voordat we met iets anders beginnen. Helaas is het niet simpel een knop omzetten. Was het maar zo makkelijk…

We zijn er echt mee bezig en dit is echt een van de eerste punten waar we nu mee bezig zijn. Vanochtend hoorde ik in de ochtendcall die we hebben met Freedom dat de developer er nu in gaat duiken. Betekend niet dat er volgende week iets live gezet kan worden, maar er wordt nu wel actief aan gewerkt.

We willen juiste informatie geven en eerlijk zijn over de verwachtingen die je kunt hebben. Dat is ook de reden dat we dit mee genomen hebben in 'What’s Cooking?".

1 like

Dan zal ik ook nog maar een duit in het zakje doen ( ik pest normaal gesproken het twitter account van freedom hiermee :wink: ): ik zit ook vast aan xs4all zolang freedom geen meerdere nummers en geen flatfee doet. M’n partner belt veel internationaal voor haar werk en bij xs4all hebben we daar een 26,95 (oid) euro/maand flatfee voor. Flatfee binnen Europa zouden we denk ik ook wel mee kunnen leven.

En om eerlijk te zijn, dat begint steeds meer te jeuken. Ik verhuis liever die lijn naar Freedom. :wink:

Schermafbeelding 2021-11-01 111134

@LeoKoster Hmmm… Ga ik eens hier intern diegene die dat tegen je gezegd heeft over de schoot leggen (oftewel netjes van feedback voorzien). Want dat hadden we op dat moment ook niet kunnen zeggen.

We zijn er in ieder geval nu mee bezig om het voor elkaar te krijgen. Dat is wat ik je kan vertellen. Hij staat dus niet meer op een to-do lijst, maar staat nu op ‘doing’.

Ik snap het ongeduld en ik had ook graag gehad dat we het je nu al zouden kunnen aanbieden. Maar soms lopen projecten net iets anders dan we zouden verwachten in het begin.

1 like

Net weer een nieuwsbrief en weer geen nieuws over onbeperkt bellen…
Geen informatie is slechte informatie!

2 likes

Dat snap ik wel. Ze gaan echt niets melden tot het af,klaar, getest is tot iemand scheel ziet, en alles qua afspraken is platgeslagen.

De goeie oude “when it’s done” insteek. We weten dat het nu op “doing” staat. Dat is voor mij in elk geval voldoende voorlopig.

Niet mee eens. Ik ben gewend dat bij lopende projecten de stand van zaken wordt gemeld, inclusief verwachte opleverdatum, ook als het onverhoopt uitloopt. Nu weten we niets anders dan een vage belofte.

1 like

Maar daarmee maak je anderen weer boos, als het onverhoopt weer blijkt uit te lopen.

Tijdens een testfase is altijd het idee : “we zitten nu rond 70% van de klus”
en dan loop je onverwacht tegen iets vervelends aan, moet je her-ontwerpen, aanpassen, en daarna …
weer opnieuw alle gevallen gaan testen.
( zit je voor je gevoel wéér op 70% )

Freedom wil het goed doen (denk ik)
Dus moeten we gewoon wachten tot “what 's cooking” klaar is en op tafel komt … 't is niet anders …

2 likes

De oude waterval methodiek. In tech land zijn we daar juist vanaf aan het stappen omdat het niet werkt en alleen maar frustratie oplevert bij alle partijen. Ja, mij duurt het het ook te lang, maar ik weet ook dat het complex is, en niet 1,2,3 te regelen.

Ik ben ook liever vandaag dan morgen weg bij de restanten van xs4all, maar het is niet anders. Ik heb liever dat ze het in een keer goed doen.

3 likes

Even weer eens op de Roadmap gekeken, en ik geloof dat er daadwerkelijk nu dingen zijn gaan lopen. Ik kan niet wachten, zeker na de laatste mail van “XS4All moet blijven”… XS4all is nu puur white label KPN geworden, ik vraag me af hoe lang het nog duurt voordat ze het flatfee belabbo gaan “herprijzen” of opruimen.

## Op dit moment werken wij aan de volgende features
* Ontwikkeling compleet pakketten. Totaaloplossing voor gebruikers 
met een vast bedrag per maand, meest gekozen modules en geen 
kosten voor belminuten nationaal. Fase 1 staat inmiddels live en 
werken in fase 2 aan het omzetten van huidige klanten naar Compleet.
...

Ik denk dat het uiteindelijk hetzelfde gebeurt als met hetnet.nl
Je mag je oude email adressen houden, nieuwe zijn kpn.
Verder zie je niets terug van xs4all.
Dat totaal pakket, is weer anders als ze vroeger beweerden.
Toen was het nieuwe geloof, zoveel mogelijk modules.

Mooi om te weten dat het aanstaande is. Ik zit hier nog met een XS-aansluiting van iemand met een belbundel en ik twijfelde nog om het nummer naar cheapconnect te porteren. Prijs is nu alleen nog een vraagteken maar denk niet dat ze de 17,50 bundel van XS/KPN gaan overtreffen.
Dan zijn eindelijk beide aansluitingen Freedom en kan ik de KPN nachtmerrie afsluiten :roll_eyes:

2 likes

Zucht, 2 maanden verder en ondertussen heeft zo’n beetje iedere achterblijver de “prachtige” brief van KPN ontvangen. Onder de streep verandert er qua kosten niks, maar een warm gevoel geeft het echt niet. k hoop echt dat het Freedom lukt om die belbundels te regelen.

1 like