[Overheidsbeleid:] Corona / vaccinatiepaspoort / ID-bewijs

Dát ben ik dan wel weer met je eens :grinning:

En de reden van vaccinatie, medische aandoening of zorgverlener en huisadres.
Ze bewaren het 20 jaar.
Aldus de brief die bij de prik krijgt.

En de GGD wil dat je een medicatie-overzicht van de apotheek overlegt

Dat is mij niet gevraagd.
Wel standaard dingen zoals gebruik van bloedverdunners waarop ik antwoord, ja ik gebruik bier.

1 like

GGD probeert nu te verzamelen/af te dwingen wat ze kan, al moet de wetgeving ervoor gewijzigd worden. Benieuwd hoe ze dit zouden hebben gedaan wanneer deze pandemie 10 jaar eerder zou zijn uitgebroken :thinking:

Ik ben iig bekend bij de overheid, kreeg gisteren mijn vaccinatie uitnodiging in de bus :+1: :+1:

Je wordt ook gevraagd naar je email adres.
Corona@mijndomein.nl :grin:
Heerlijk dat je gewoon alles kan gebruiken voor de @. Toch weer een heel klein stukje privacy kunnen beschermen.

… dus weten ze in ieder geval dat MijnDomein.NL bij jou hoort, en kunnen ze je blijven mailen.

Je had ook de door :spraydot: Freedom aangeboden
0923jhksu84t-ingewikkeld @SineNomine.email
kunnen gebruiken, die is uniek EN verwijst niet naar jouw domeinnaam.
( ik weet niet hoe vaak je dat anonieme adres kunt ‘rouleren’ naar de volgende )

Klopt dat dat had gekund, maar precies jouw punt, als ik dat anonieme adres gebruik bestaat de kans dat ik er op een gegeven moment niet meer bij kan.

Lees het artikel verder ......

image

Eerste Kamer akkoord met wet voor inzet van coronatoegangsbewijzen

woensdag 26 mei 2021, 11:15 Bron: Security.nl

De Eerste Kamer is akkoord gegaan met het wetsvoorstel Tijdelijke wet coronatoegangsbewijzen dat ervoor zorgt dat testbewijzen kunnen worden ingezet voor toegang tot activiteiten zoals sportwedstrijden, culturele instellingen zoals concertzalen, musea en theaters, evenementen en de horeca. CDA, VVD, GroenLinks, OSF, D66 en ChristenUnie stemden voor het wetsvoorstel. De SGP, Fractie-Nanninga, FVD, Fractie-Otten, SP, 50PLUS, PvdA, PVV en PvdD stemden tegen.

Het verplichten van een testbewijs raakt de grondrechten van burgers, waaronder het recht op lichamelijke integriteit en het recht op privacy. Voor een beperking van deze rechten door de overheid is een wettelijke basis vereist. Het wetsvoorstel regelt de vereiste grondslag om bij ministeriële regeling testbewijzen te kunnen inzetten voor toegang tot sport- en jeugdactiviteiten, culturele instellingen, evenementen, restaurants en overige horeca, een en ander met inbegrip van doorstroomlocaties.

De coronatoegangsbewijzen worden vanaf stap 3 in het openingsplan tijdelijk ingezet om het maximum aantal toegestane bezoekers te vergroten. Vanaf stap 4 in het openingsplan wordt het mogelijk met toegangsbewijzen de anderhalvemeternorm los te laten, laat het ministerie van Volksgezondheid weten. Om aan te tonen dat men is getest kan er gebruik worden gemaakt van de CoronaCheck-app en een papieren testbewijs met qr-code. Op termijn is het de bedoeling dat een vaccinatiebewijs of een bewijs van herstel als coronatoegangsbewijs kan worden ingezet.

Bij democratisch besluit wordt deze tijdelijke […] maatregel van kracht en daarmee rechten ingeperkt, ondanks de gevaren waar o.a. privacy-organisaties voor waarschuwen.

Niet helemaal on-topic, maar ik krijg over 2 weken mijn 2de vaccinatie, kan ik eindelijk de GPS op mijn smartphone weer uit zetten. (Eigenlijk zou dat nu al kunnen, een week of 3 na je eerste vaccinatie ben je al behoorlijk beschermd)
Bij voorkeur heb ik die altijd uit staan, maar de corona app vond ik toch belangrijker dan het stukje privacy bescherming door mijn GPS uit te hebben staan. En de Corona app heeft dat nu een maal nodig.
Wel een hele geruststelling dat die app gehost wordt door Freedom.

1 like

CoronaCheck-app kan vanaf 23 juni vaccinatiebewijzen genereren

Bron: Tweakers

A point of no return

@Anton en anderen:
regelmatig zie ik hier verwijzingen naar websites waar ik MOET inloggen (zoals Tweakers) of cookies MOET aanvaarden …

Kennelijk heb jij wel een account of accepteer jij hun cookies wel. Zelf wil ik dat niet.

Een scherm-afdruk naast de bron-vermelding zou het voor meer mensen leesbaar maken…
( 't is maar eens wens … )

2 likes

Graag wil ik me aansluiten bij de opmerking van @Drs_W . In de meeste browsers wordt de mogelijkheid geboden de content om te zetten in een .PDF bestand. Dat bestand kun je vervolgens makkelijk uploaden in de text-editor op het forum via de image knop.

Vanaf mijn smartphone kan ik een pagina niet opslaan. Maar wel via copy-paste nieuw document van maken en deze dan weer opslaan als pdf.
Onderstaand zou dus leesbaar moeten zijn.

coronapaspoort.pdf (75,1 KB)

… dat bedoel ik !
Dank je voor jouw hulp

Ze maken het weer verwarrend.
https://coronacheck.nl/nl/faq/1-6-welke-informatie-staat-in-mijn-qr-code/
Nu hebben ze het over een Nederlandse en internationale QR code.

En dan hebben ze het erover dat het gele boekje makkelijk te vervalsen is…
Dit wordt straks gewoon zelf even snel een qr code genereren of ergens downloaden.
Zo te zien zit er geen enkele controle in de qr code om te checken of het een echte of vervalste code is.

Het gele boekje (wat sowieso al wereldwijd erkend is) is al een stuk betrouwbaarder.

toch niet helemaal :
Een kennis gaat naar Denemarken met haar gele boekje:

  • gele boekje staat op haar naam Truusje Mansnaam - Vrouwsnaam
  • ID staat op Truusje Vrouwsnaam, echtgenoot van Mansnaam

Nu blijken ze dat in Denemarken niet dezelfde persoon te vinden !
Gelukkig door een Deen vooraf uitgezocht, en gewaarschuwd.

Truusje (die natuurlijk niet zo heet) heeft nu een nieuw Gele boekje aangevraagd met dezelfde tenaamstelling als haar ID.

Wéér iets om op te letten als je op reis wilt …

1 like

Iemand heeft al over mijn antwoord gezongen.
RC is zijn naam.