S002 Zenderlijst leeg - Geen zenders beschikbaar in de gids

Rond 15.50uur viel het beeld weg. Daarna de melding [S002 Zenderlijst leeg]. Om 16.02uur weer beeld, maar nog geen TV Gids. TV Gids geeft de melding: [Geen zenders beschikbaar].
Tv-ontvanger opnieuw opgestart. Pad [Menu]-[meer]-[Installatie]-[Installatiehulp]-[Installatiehulp starten] doorlopen, echter nog lege TV Gids.
Iemand een idee?

Zit je direkt bekabeld? Ik had vergelijkbare problemen met netwerk-over-stroomkastjes. Met een directe ethernetkabel geen problemen.

Ik heb hetzelfde probleem, volledig bekabeld, 1000/500 fiber. Ik heb een tijd niks gehad, toen 1 keer de EPG kunnen zien, daarna weer niks. Zenderlijst is leeg.

Dank voor je snelle reactie. Ik heb 1 ontvanger waar een switch tussen zit, andere ontvanger zit direct op Fritzbox. Ontvanger direct op Fritzbox stond uit, (dus geen zichtbaar probleem). Ontvanger op switch had geen TV Gids, maar zojuist kwam de TV Gids weer in beeld. Blijkbaar wordt er nog gesleuteld


Ik heb hetzelfde probleem, zie andere draadje. Storing s002 zenderlijst leeg. Om de 10 minuten een bevroren beeld, na 10-15 seconden live tv weer verder. Enorm storend
nog steeds geen oplossing @anon81296904?

Hier hetzelfde probleem. Kan helemaal niets meer. Alleen een sneeuw beeld. Tientallen keren opnieuw gestart, maar er verandert helaas niets.

Zojuist een S002 Zenderlijst leeg in beeld mee gemaakt.

In syslog alleen de volgende meldingen van het CD kastje:
cpemgtutils: [register_stb:162] Url http://cpemgt/cpemgt/WS/1.2/register/AMINO-APP-082/82/xxxxxxxxxxx/82-xxxxxxxx fail, response code: 0, try next cpemgt host#012[register_stb:151] Url http://cpemgt.entone.com/cpemgt/WS/1.2/register/AMINO-APP-082/82/xxxxxxxxxxx/82-xxxxxxxxx success, response code: 200
entone_mediapla[3623]: (9806)[Verimatrix] <Message repeats 588 time(s)>
(geen verschil dus met regulier logging, helaas zijn deze melding emergency level)

LAN zijde geen DHCP onderhandeling gevonden.

WAN zijde: Wel een melding als:
dhcpcd[22148]: vlan4: failed to renew DHCP, rebinding
Om de 48 minuten.

Dit duidt erop dat DHCP niet kan verlengen en aan het eind de lease verwijderd en een nieuwe onderhandeling begint. Er is dus een korte tijd geen IP adres aan de WAN zijde (VLAN-4) beschikbaar. (mogelijk staat er aan de Canal-Digitaal kant dan ook andere routering fout
).

Het onderliggende probleem kan zijn dat in de route instellingen die vanuit de CanalDigitaal DHCP server slechts 2 extra routes worden aangeboden. In die twee routes zit GEEN route naar de DHCP server zelf

10.10.48.0      0.0.0.0         255.255.248.0   U         0 0          0 vlan4   #< door DHCP zelf
185.24.175.0    10.10.48.1      255.255.255.0   UG        0 0          0 vlan4 #< via DHCP server aangeleverd
185.41.48.0     10.10.48.1      255.255.255.0   UG        0 0          0 vlan4 #< via DHCP server aangeleverd

De DHCP server heeft adres 10.10.0.33 en die ligt buiten de routering die ingesteld is,
Vermoedelijk mislukken hierdoor verlengingen en moet en kan er een korte onderbreking voor komen.
(dit is al eens aan de hepdesk gemeld).

Als gedurende de tijd dat de VLAN-4 interface geen adres heeft, door het CD kastje een query gedaan wordt zal die via de default GW gaan lopen en niet via VLAN-4, of als host/network unavailable ICMP terug gemeld worden.
Hierdoor zal het kastje dan geen beeld kunnen weergeven.
Het kan ook kortstondig bevriezen van het beeld opleveren als de video stream te lang onderbroken wordt. (levert packet loss op, er is geen retransmissie).

nb.1 Ik gebruik een zelfbouw router waardoor iets meer info beschikbaar is dan gebruikelijk.
nb.2 Alles is bekabeld.
nb2. Het CD kastje heeft geen adres verlies gehad, de WAN zijde (VLAN-4) heeft kortstondig geen adres.
nb.3 de afzender van een deel van de pakketten (multicast) van CD komt van servers uit het 172.16.66.0 netwerk, ook daar is geen routering naar ingesteld. Dat kan gevolgen hebben voor ICMP antwoorden die nu ergens anders heen gestuurd worden.

4 likes

Hallo Noci,

dank voor deze uitgebreide informatie! Ik geef het even door aan de Freedom netwerkbeheerders om te kijken of dit iets is dat wij op kunnen lossen, of dat het probleem aan de Canal Digital kant ligt.

2 likes

Wij kunnen het niet zelf oplossen, maar we weten nu genoeg om het door te geven aan de mensen die het wel kunnen. Dank! Dit helpt

2 likes

Hier ook zojuist s002 zenderlijst leeg. Box uitzicht en weer ingeschakeld maar blijft nu telkens hangen bij “starting network” en verder gebeurt er niets meer.

Hoe zou ik de box weer werkend krijgen?

Probeer een herstart van de Fritzbox (of eigen router)
 Of kijk op de router of die op VLAN 4 verbinding en een DHCP lease heeft.
Interface uit/aan voor VLAN-4 op de router zou voldoende moeten zijn om een DHCP request end rest weer op gang te helpen.

Kijk ook even of je Fritzbox de laatste versie firmware heeft (07.21), mogelijk dat dat ook van invloed zou kunnen zijn. Er zitten in ieder geval een hoop bugfixes in de nieuwe versie.

Het valt me op dat de S002 melding bij via de ontvanger iedere dag stipt om 00:00 uur verschijnt en verder niet. Een goede reminder om te gaan slapen dat wel.

Ik kreeg die melding op het moment dat mijn Fritzbox rebootte na de firmware update.

Misschien een gek idee, maar zou er je fritzbox een tijdsinstelling zitten of zo.

Heb je wel de laatste firmware versie geinstalleerd?

Op de 7590 zit de de laatste FW versie 7.20
Alleen voor het gastaccount is het toegangsprofiel beperkt van 22:00 - 06:00 uur. Er is dus niet een directe relatie met de tijd van 00:00 uur waarop de S002 melding in werking treedt.

Heb de laatste fritz firmware maar zojuist om 2010 uur weer de beruchte s002 melding

Log van de Fritz zegt

Disconnected the powerline adapter Intellon Enabled Product

De knowledge base van Fritzbox suggereerd dat het een probleem zou kunnen zijn met het stopcontact waar de adapter in zit.

Klik

Vreemde constatering:
Om 23:50 uur start ik een serie-opname en jawel
om exact 00:00 uur weer de S002 melding in beeld. Meteen herkenbaar en maak mij in gedachten alvast gereed om de boel af te sluiten.

Tot mijn verbazing verdwijnt binnen 5 seconden de S002 melding en schakelt de Amino over naar de reguliere TV uitzending via de laatstgekozen zender. Dat lijkt mij dus geen kwestie van een probleem met een stopcontact en wel heel toevallig dat het de zoveelste dag op rij is dat er een melding verschijnt op exact dezelfde tijd.

Wanneer ik vervolgens de opname weer wil hervatten op het punt waar ik was gebleven (Menu -> Mediatheek) komt de volgende melding in beeld

!(S110) Offline
Op dit moment wordt deze functie niet ondersteund

Deze melding verdwijnt ook binnen 5 seconden terwijl de TV uitzending (die nog loopt) gewoon doorgaat. Meteen getest: alle opties in het menu (incl. zoekfunctie) geven de S110 melding, radio -> “geen zenders beschikbaar”, ‘mijn account’ en ‘meer’-> blanco scherm. Dit terwijl de TV-zender gewoon wordt uitgezonden, er is dus gewoon buffer. Zodra van zender gewisseld wordt verschijnt alsnog de S002 melding en loopt de uitzending dan pas vast.

Dit ligt daar dan overduidelijk niet aan. Ik denk dat dit ook iets is voor de helpdesk om in te duiken.
mailtje naar helpdesk@freedomnet.nl dus maar. Dan zou ik ook jouw laatste verhaal in die mail zetten.

1 like

Net als de avonden ervoor exact om 00:00 uur de S002 melding. Om 07:00 uur nog hetzelfde.

Gevolgde stappen:
  • reboot Fritz!Box (voeding los): geen resultaat
  • reboot Amino (voeding los, 30 sec.): Amino logo verschijnt, daarna melding dat er geen verbinding is (WLAN brandde continue). ‘Retry’ blijft zwart scherm geven
  • nogmaals reboot Amino (voeding los, ditmaal 60 sec.): na bootscherm wordt verbinding hersteld en functioneert weer.