Samenwerking Freedom en glasvezel initiatieven

In Deltafiber (CAIWay) gebied en glas is al aanwezig. Ooit gebruikt bij een pilot met GlasOperator.

Zou fantastisch zijn als FreedomInternet ook hier haar diensten over fiber gaat aanbieden. Tot nu toe eeh happy DSL gebruiker. Voelt alleen vreemd om koper te gebruiken als het glas er letterlijk naast ligt.

Is er enige outlook wanneer dit zou kunnen gebeuren?

zie eerder in deze post.

@HappyUser :

Welkom op ons forum!
Zoals @Anco als CEO van Freedom Internet onlangs al heeft laten weten ā€˜ligt de balā€™ bij Delta. We hopen natuurlijk allemaal dat er snel duidelijkheid komt.

Hallo Anco,

Ik ben benieuwd naar de vorderingen van de gesprekken met Delta. Gaat het lukken ook hun in jullie netwerk op te nemen zodat ik later dit jaar nog glas kan afnemen via jullie ipv online.nl (via Delta).

Binnenkort zijn er weer verdere gesprekken met Delta. Zij willen ook graag dat wij op hun netwerk erbij komen. Gezien de technische aanpassingen voor PPPoE verwacht ik eerlijk gezegd niet dat het dit jaar al lukt, wij hopen op Q12022 (geen garanties)

6 likes

Dat zou mooi zijn als 2022-Q1 gaat werken. Heb inmiddels een Dual WAN router met SFP - zou mooi zijn als ik die direct bij jullie kan ā€œinpluggenā€. Online.nl (was Fiber.nl) via Glasvezel buitenaf (=DeltaFiber) biedt slechts standaard diensten zodat eigen router hardware niet mogelijk is. Dit om o.a. hogere VPN snelheden te bereiken.

Er is nu net een campagne in Steenwijk Zuid gestart voor glasvezel via DeltaFiber. Aanmelden voor 15 december. Het is vast niet mogelijk om alvast Freedom als provider te kiezen? Als de campagne lukt zal het vast nog een tijdje duren voordat de glasvezel er ook daadwerkelijk ligt. Ik heb er geen moeite mee om vanaf oplevering van het glas de abonnementskosten te betalen, ook als er nog geen daadwerkelijke verbinding via Freedom mogelijk zou zijn. En ook het risico dat het helemaal niet gaat lukken het eerste jaar zou ik op de koop toe nemen.

Beste Rutger,

We zijn nog steeds bezig met DeltaFiber om te kijken wanneer we technisch een oplossing hebben om te kunnen leveren op dit netwerk. Hoewel er kleine stapjes gezet worden hopen we op Q1 2022. Pas dan kunnen we ook het toevoegen aan onze ordertool.

3 likes

Benieuwd wat er zo bijzonder is aan het netwerk van DeltaFiber dat de koppeling relatief veel tijd vraagt.

Hoi @Anco is er al duidelijk wanneer er op het T-Mobile glasvezel in Loosduinen, Den Haag gaat worden geleverd?

Het wachten is op de backhaul Mumsel

Dan wacht ik gewoon nog even verder :slight_smile: Is er al wel iets van een tijd te noemen?

Weet iemand hoe de situatie in Oisterwijk is?
Ik heb wellicht interesse om glasvezel af te nemen via Freedom in die, mijn, woonplaats.

In principe is dan de beleidsmaatregel ā€œEigen Modem/Routerā€ van kracht, en zou je dus ook op een GPON netwerk een eigen ONT moeten kunnen gebruiken.

Ze zullen er toch aan moeten gelovenā€¦ of op zā€™n minst dan een SFP(+) module leveren.

1 like

Als ik dit lees.
Mag ik eisen dat er tussen mijn eigen modem/router geen kastje komt dat stroom gebruikt.

1 like

Delta staat kennelijk op punt uit te leveren.
Ik heb nog geen hardware van ze mogen ontvangen, maar heb obv de informatie online een SFP op FS.com gekocht (1000BASE-BX SFP (mini-GBIC) 1310nm-TX/1550nm-RX 10km Transceiver - FS Germany) en een LC-SC glasvezel kabel. Deze maanden geleden al geinstalleerd in een Ubiquiti UDM Pro; sinds vanmiddag is de interface up met een 10.x.x.x adres.

Ik heb geloof ik bij Caiway een abonnement, het was in elk geval de goedkoopste van de drie aanbieders via Delta. Mijn doel was enkel om de kabel goedkoop in de grond te krijgen en dat heb ik nu voor ā‚¬443 en een jaartje redundancy.
Ik hoop hem vandaag te activeren, ze versturen het wachtwoord om de verbinding te activeren per postā€¦

Zelfde probleem hier, dus ook voor de Caiway route gekozen voor totaal ca 450 euro. Achteraf de vezel aanleggen kost 600 euro.

Inmiddels is duidelijk dat ze 25Gbit XGS-PON gaan aanleggen, qua snelheid yay! Qua techniekā€¦ Bleh!

Hoog tijd dat internet als nutsvoorziening wordt aangeduidā€¦

Activatie vezel is voorzien Januari 2022, hou het zelf maar op Q1 2022.

Ik heb gehoord dat Delta geen IPv6 doetā€¦ :angry: