Dank ook aan jou @anon49073608 en goed idee om een agenda op te stellen, dat zal ik op me nemen. Agenda punten zijn welkom. Nu even een n00b community-post vraag van mij: is het handig om een apart topic te starten om agendapunten ook uit de community te verzamelen? Iets van een oproep? Of kan dat bij deze in deze post?
En bij deze jouw uitnodiging geaccepteerd - laten we de visie van Freedom in elk geval op de agenda zetten en dan ook kijken hoe we daar inbreng van de community actief in mee kunnen nemen.
Hallo Gerdien, dank voor je reactie. Wij hebben al in Leidschendam kennis gemaakt, en ik zal er ijs en weder dienende op 1 augustus ook bij zijn.
Dank ook voor de reacties van @PeterB en @anon49073608. Ik heb er vertrouwen in dat we na 1 augustus met nieuwe elan verder kunnen.
Hoi Gerdien,
Dat is misschien een goed idee ja, ik heb al een paar punten aan Anco gestuurd.
Ik kan er dit keer helaas niet bij zijn 1 augustus, sluit graag een volgende keer wel aan!
Fijn dat jullie dit zo serieus nemen.
Marco
Ja, een topic over de ins- outs en voortgang met bijdrage daarin, lijkt mij wel gewenst zodat iedereen kan deelnemen en/of waanemen zonder koffie te hoeven drinken.
Het forum is nu volledig openbaar - wat mij soms niet echt zint - omdat uitspraken op persoonlijke titel dan door anderen gebruikt worden voor boude stellingen elders. Ik heb nu al een waslijst aan concullegaâs die (mij hier en elders) tracken om te trace(re)n. Vervolgens allerlei gezegden zien als waarde, oordeel en zelfs behoefte hebben om het te bewaren om later te gebruiken.
Wanneer bij Freedom gesproken gaat worden over toekomstvisieie die het gebruik van diensten betreft, is dat wmb niet aan de deelnemers ter plekke. Verder denk ik dat het sws fijner is om een besloten forumdeel te hebben dat alleen toegankelijk is voor leden. Niet als plicht maar als mogelijkheid, Niet heel moeilijk om dit in -en met deze forumsoftware in te stellen (waar je sws alleen mag spreken als je lid bent).
Aangaande âvuile wasâ (is dat er dan?) en mensen die dat willen (ver)gallen, doen dat toch wel. Het is wel zinnig verstandig om daarin respectvol zaken van emotie te onderscheiden waarvoor er ook (weer) ruimte moet zijn. Veel frustraties komen voort uit (op) gewekte verwachtingen en misplaatste pogingen dat te verhullen.
Zaken en professionaliteit zijn wmb voor Freedom als organisatie; en ik als gebruiker, lid en investeerder mag daarin mijn eigen beleving als zienswijze tonen.
Zelf denk ik dat als een bedrijf de openheid - wat wat en hoe - wil gaan managen, zij bij voorbaat zchzelf tekort doet in de eigenwaarde daarvan.
(Klanten hou je tevreden door te doen en na te komen met wat je( toe)zegt en niet door te zwaaien met een zg. consumentenbond die Freedom een predikaat geeft of om nclusief te willen zijn.)
Ik las en zie dat âvuile wasâ in beginsel wat anders. Ik weet en hoor liever wat er mis is dan dat men verwoede pogingen doet om een uitstraling daarvan te managen. Het niet kunnen aanroeren omdat iets niet geweten kan worden, zal het niet gaan oplossen.
Daarom zou het goed zijn dat deelnemers aan discussies, mijn part per topic een vinkje kunnen zetten of dit voor de wereld of intern de club is bedoeld. Ik hoop dat wel Freedom er niet toe overgaat om zaken verborgen te gaan houden voor de (eigen) leden.
Ik snap/zie en stoor mij ook aan de volstrekt foute boodschap die daar vanuit gaat. Hier -en elders roep ik (dan) ook dat het niet nodig moet hoeven zijn. Helaas is onze samenleving doorspekt van dit soort gedragingen die een beeld moet verspiegelen.
Beeld, was, ⊠hoe je het ook noemt âŠ
Volgens mij is het niet handig als je werkelijk de hele discussie over fouten en over toekomstplannen voor de hele wereld leesbaar maakt. Je helpt de concurrenten er flink mee - denk ik.
't Is wel handig als investeerders en forum-leden over âallesâ iets mogen ventileren op een besloten ruimte. Graag zie ik binnen dat âafgesloten hekwerkâ een zo groot mogelijke openheid.
ZĂł kunnen wij allen kneden aan een toekomstvisie voor Freedom.
Hierbij ga ik er van uit, dat verreweg de meesten hier
een verbeterde Freedom zullen ondersteunen - ieder op zân eigen wijze.
( gelukkig zie ik het tegendeel nog niet bewezen )
Ik zou graag alle betrokkenen willen aanmoedigen voor een echt open discussie! (Dus geen besloten forum) En ook nog graag breed met deelnemers uit de raad v advies, functioneel beheer, etcâŠ
Ik ga zeker niet over je persoonlijke situatie oordelen, maar het lijkt me onredelijk als die leidend is voor hoe de discussie wordt verder gezet. Wellicht lukt het om via de mods bv anoniem te reageren o.i.d.? En bv notulen enigzins anoniem te houden?
Bij een provider als Freedom stel ik me iig geen gesloten/geheime discussies voor. Met zaken als âinternal use onlyâ heb je meteen het risico dat het toch uitlekt.
Ik ben altijd wat bevreesd voor zaken die wel onder elkaar kunnen worden besproken, maar niet op papier mogen staan
Ik denk dat we open kunnen praten over de toekomstvisie, maar dat planningen en technische obstakels misschien niet voor ieders ogen bestemd zijn (concurrentie gevoelig)
Toch mooi die openheid zou iemand kunnen zeggen. Zelf denk ik dat Freedom het forum ook graag beziet als een stukje promotie en dan wordt het idd vervelend als er âvuile wasâ op straat komt waar dan een CEO, moderator of zelfs leden op zou moeten ingrijpen.
Zelf zou ik het ook aanbevelen om t.a.v. triviale onderwerpen, dat te doen op een meer besloten deel. Dat houdt zaken niet geheim - iemand zou prima lid kunnen zijn van de troll âconcurrentieâ - maar maakt wel zorgvuldig en bewust.
Ik ga zeer benieuwd zijn wat daar dan zo geheim aan zou kunnen gaan zijn.
Ik heb best een hoge pet op van Freedom maar kan mij niet goed voorstellen dat zij als bedrijf technologische uitvinders zijn. Waarde bouw je op door een eigen koers te varen en eventuele innovatie altijd in alle openheid onder een GPL te laten vallen.
Daar waar het schuurt met een onredelijk ter discussie staande wet, is natuurlijk wel de nodige omzichtigheid geboden.
Sws is het wmb nooit een goed idee om veel energie te steken in wat mensen met destructief doel ergens van (of iemand) zouden kunnen vinden. Ik snap natuurlijk wel dat zij die wat minder (zelf/de)kennis in huis hebben, zich kunnen laten (ver)leiden door wat ergens (mee) wordt gesuggereerd.
@PeterB 16:00 uur bij ons op kantoor klopt inderdaad! En inderdaad trappen we af met de visie van Freedom en een hoogover roadmap, daarna kunnen we meer de diepte in. Ook horen we graag wat jullie graag zouden willen mbt de community zelf.
ha @anon0224 en @PeterB - volgens mij kunnen we de toekomstvisie best openbaar delen, en een roadmap tot op zekere hoogte ook, maar wat mij betreft is het onderwerp openbaarheid/deels afgesloten of een soort combinatie ook onderwerp van gesprek voor maandag.
Nog een korte inhoudelijk reactie van mijn kant - waar gehakt wordt, vallen spaanders en soms slaan we / sla ik de plank mis. Dat levert dan âvuile wasâ op, want zichtbaar voor iedereen. Dat geldt voor een community forum zoals hier en zonder me te willen verdedigen mbt de specifieke klant die last had van de tv storing en die net als andere klanten met urgente tickets door de achterwacht diezelfde dag nog is geholpen, komen klachten over dienstverlening of andere zaken over het algemeen toch wel in de openbaarheid. Mensen gebruiken ook andere platforms om reviews en klachten achter te laten en eerlijk gezegd vind ik het, alhoewel het niet altijd leuk is om te lezen of te horen op het moment zelf, het over het algemeen waardevol en een goed teken dat mensen ĂŒberhaupt betrokken genoeg zijn om er wat van te zeggen. Het is aan ons om het zo goed mogelijk te doen voor al onze klanten en leden en als we af en toe fouten maken dan leren we daar hopelijk wat van zodat we het de volgende keer beter doen. Kortom, ik hoop dat we naast âvuile wasâ ook genoeg âschone wasâ weten te maken met zijn allen
Ik zie dat er een gesprek overtoekomstvisie geplanned is, ik zal er niet bij zijn.
( voor zover ik weet heb ik geen uitnodiging gezien, doe overigens geen moeite ik ben niet in staat om er bij te zijn ).
Ik ben benieuwd naar het resultaat.
Ik heb eigenlijk vooral een hoop vragen. Was ook zeker gekomen als ik die dag aanwezig kon zijn. Ik vraag me af of mijn wensen en ideeën representatief zijn voor de overige gebruikers. Ik wacht bescheiden af wat de dag oplevert