Toekomstvisie Freedom Internet

Ik denk dat we open kunnen praten over de toekomstvisie, maar dat planningen en technische obstakels misschien niet voor ieders ogen bestemd zijn (concurrentie gevoelig)

1 like

Toch mooi :innocent: die openheid zou iemand kunnen zeggen. Zelf denk ik dat Freedom het forum ook graag beziet als een stukje promotie en dan wordt het idd vervelend als er “vuile was” op straat komt waar dan een CEO, moderator of zelfs leden op zou moeten ingrijpen.

Zelf zou ik het ook aanbevelen om t.a.v. triviale onderwerpen, dat te doen op een meer besloten deel. Dat houdt zaken niet geheim - iemand zou prima lid kunnen zijn van de troll ‘concurrentie’ - maar maakt wel zorgvuldig en bewust.

Ik ga zeer benieuwd zijn wat daar dan zo geheim aan zou kunnen gaan zijn.
Ik heb best een hoge pet op van Freedom maar kan mij niet goed voorstellen dat zij als bedrijf technologische uitvinders zijn. Waarde bouw je op door een eigen koers te varen en eventuele innovatie altijd in alle openheid onder een GPL te laten vallen.
Daar waar het schuurt met een onredelijk ter discussie staande wet, is natuurlijk wel de nodige omzichtigheid geboden.

Sws is het wmb nooit een goed idee om veel energie te steken in wat mensen met destructief doel ergens van (of iemand) zouden kunnen vinden. Ik snap natuurlijk wel dat zij die wat minder (zelf/de)kennis in huis hebben, zich kunnen laten (ver)leiden door wat ergens (mee) wordt gesuggereerd.

1 like

@PeterB 16:00 uur bij ons op kantoor klopt inderdaad! En inderdaad trappen we af met de visie van Freedom en een hoogover roadmap, daarna kunnen we meer de diepte in. Ook horen we graag wat jullie graag zouden willen mbt de community zelf.

ha @anon0224 en @PeterB - volgens mij kunnen we de toekomstvisie best openbaar delen, en een roadmap tot op zekere hoogte ook, maar wat mij betreft is het onderwerp openbaarheid/deels afgesloten of een soort combinatie ook onderwerp van gesprek voor maandag.

Nog een korte inhoudelijk reactie van mijn kant - waar gehakt wordt, vallen spaanders en soms slaan we / sla ik de plank mis. Dat levert dan ‘vuile was’ op, want zichtbaar voor iedereen. Dat geldt voor een community forum zoals hier en zonder me te willen verdedigen mbt de specifieke klant die last had van de tv storing en die net als andere klanten met urgente tickets door de achterwacht diezelfde dag nog is geholpen, komen klachten over dienstverlening of andere zaken over het algemeen toch wel in de openbaarheid. Mensen gebruiken ook andere platforms om reviews en klachten achter te laten en eerlijk gezegd vind ik het, alhoewel het niet altijd leuk is om te lezen of te horen op het moment zelf, het over het algemeen waardevol en een goed teken dat mensen ĂŒberhaupt betrokken genoeg zijn om er wat van te zeggen. Het is aan ons om het zo goed mogelijk te doen voor al onze klanten en leden en als we af en toe fouten maken dan leren we daar hopelijk wat van zodat we het de volgende keer beter doen. Kortom, ik hoop dat we naast ‘vuile was’ ook genoeg ‘schone was’ weten te maken met zijn allen :slight_smile:

8 likes

Wat Freedom besluit openbaar te delen is natuurlijk aan Freedom. Dat heeft een (belangrijk) doel op zich en wordt besloten door Freedom.

Wat mijn ideeën over toekomst en roadmap zouden zijn, deel ik graag met jullie en in de discussie van aanstaande maandag. Maar ik heb er geen behoefte aan om dat heel openbaar te delen in een door buitenstaanders leesbaar forum.
Het meeste heb ik hier al wel genoemd op diverse plaatsten, me niet realiserend dat het ook leesbaar was voor mensen zonder account. Het staat nogal versnipperd en niet evenwichtig bij elkaar. Het complete verhaal komt er aan, met nog een paar aanvullingen op wat ik hier en daar eerder heb geschreven. Misschien pas van het weekend gereed.

Wat jullie vervolgens uit de diverse input en discussies uit eigen naam concluderen en dan openbaar maken is natuurlijk weer aan jullie.

1 like

Ik zie dat er een gesprek overtoekomstvisie geplanned is, ik zal er niet bij zijn.
( voor zover ik weet heb ik geen uitnodiging gezien, doe overigens geen moeite ik ben niet in staat om er bij te zijn ).
Ik ben benieuwd naar het resultaat.

Ben er ook niet bij. Hoop uiteraard voor iedereen dat het iets oplevert!

Ook als je er niet bij kan zijn, maar wel punten hebt die je in zou willen brengen kan je altijd een dm sturen naar @gerdiend

Ik heb eigenlijk vooral een hoop vragen. Was ook zeker gekomen als ik die dag aanwezig kon zijn. Ik vraag me af of mijn wensen en ideeën representatief zijn voor de overige gebruikers. Ik wacht bescheiden af wat de dag oplevert :wink:

Eerst maar afwachten wat de agenda is en wijze van overleg wordt.
Er zijn her -en der al voldoende (in)steekwoorden.

Input en vragen ook welkom via een berichtje inderdaad!

2 likes

Als gezegd, ga ik er niet bij zijn omdat ik vind dat het gesprek over in/outs in de ledencommunity* moet plaatsvinden en; nofi, de mensen die wel ter plaatse (willen) zijn niet daarmee zie als (mijn) vertegenwoordiging cq klankbord.

  • Dat t.a.v. onderwerp(en) kunnen waarnemen en/of daarin participeren is dan een keuze. Als vaker gezegd kan het zinnig zijn dat sommige “zaken” in de veiligheid van een besloten (sub)forum en naar wens; zelfs dan geanonimiseerd kan plaatsvinden onder pseudoniem(en).

Update vanuit Freedom

We hebben gisteren, 1 augustus in de namiddag, een goed en open gesprek gehad met ongeveer 13 mensen, waaronder founding members, klanten, investeerders, moderators en een aantal collega’s van Freedom.

Dit naar aanleiding van dit topic “Toekomstvisie Freedom Internet”. Eerder voerden we ook al online gesprekken met enkele andere communityleden over dit topic en we hebben gekeken naar wat er al allemaal langs is gekomen in de community zelf – zowel over dit topic, als over wensen mbt dienstverlening, producten, features en communicatie vanuit Freedom.

Daarom allereerst ook hier nogmaals dank aan de mensen die de afgelopen tijd de betrokkenheid hebben getoond om met ons in gesprek te gaan via verschillende kanalen - of dat nu de community, online of telefonisch overleg of langskomen bij Freedom zelf was. Dank voor het investeren van tijd om het gesprek met ons (en elkaar) aan te gaan. Dit houdt ons scherp en dat waarderen we enorm!

We hebben gesproken en gelezen over en geluisterd naar wensen en verwachtingen met betrekking tot het wel of niet communiceren vanuit Freedom zelf en wat de rol van Freedom ten opzichte van de community, haar leden en moderatoren zou moeten zijn.

Alhoewel er een gezonde discussie en verschillende meningen zijn over hoe we verder moeten met de community en Freedom als bedrijf, was iedereen het gisteren over een ding eens: het belang van de levendige community zoals die er nu is.

Onze volgende stap is nu alle informatie die we verzameld hebben te structureren en hier een plan van te maken.

Dit plan willen we toetsen en aanvullen met de ideeën vanuit het team van Freedom. Uiteindelijk moeten we als Freedom een besluit nemen over hoe we verder gaan met de community en welke manier van communicatie daarbij het beste past.

We werken nu aan een (anoniem) verslag van het gesprek en alle verzamelde input en geven jullie ook graag tzt inzicht in hoe we verder gaan, maar dat zal nog even wat tijd nodig hebben. We komen bij jullie terug.

15 likes

Bedankt voor je update @gerdiend, fijn om te zien dat Freedom dit zo oppakt als kans om dingen te verbeteren. Ik ben nieuwsgierig naar wat er besproken is dus ik kijk uit naar het verslag.

3 likes

Het rapport zelf heb ik ook nog niet gezien,
maar veel belangrijker vind ik dat de verbeteringen zoals op die bijeenkomst gesuggereerd en besproken al goed zichtbaar en merkbaar zijn. :slight_smile: :slight_smile: :slight_smile:
Complimenten aan het Freedom team daarvoor!

5 likes

Ha @anon49073608 en @PeterB dank voor jullie berichten. We hebben idd al een aantal zaken uit de bijeenkomst opgepakt - maar nog niet alles. Verslag is in de afrondende fase. Dat heeft stil gelegen vanwege mijn vakantie en wat opruimwerkzaamheden daarna. Volgt deze week, hier op de community.

6 likes

Hi allemaal, er zijn nogal wat uitdagingen deze week, waarover binnenkort meer, maar het lukt me niet om vandaag nog het verslag in een staat te krijgen die postbaar is. Dat spijt me, want ik heb het beloofd. Ik ga er dit weekend verder mee aan de slag en hoop het z.s.m. met jullie te kunnen delen. tot snel.

9 likes

Ik ben ook met vakantie geweest, en hoop alle draden snel weer op te pakken. Het lijkt er op dat je belofte al weer ruim een week oud is. Ik word nu wel erg nieuwsgierig. Maar goed te horen dat jullie voortvarend aan de slag zijn gegaan met onze suggesties.