Tv drama met canal digitaal

Als Founding Member en deelnemer van de 1e crowdfundactie doe mijn Freedom glasvezel verbinding voorlopig niet weg. Maar er is m.i. wel “werk aan de winkel” bij Freedom en CA. Ik wacht rustig af.

Yup, sluit ik me bij aan als FM (geen investeringsbudget :wink: ). Ik ben uitermate tevreden over glasvezel, als de laatste eigenaardigheden zijn weggewerkt (leerzaam), en er zijn genoeg alternatieven voor TV waar geen internet abonnement koppelverkoop is.

Kan zijn dat ik iets gemist heb. Maar welke alternatieven voor TV dan? NLZiet is het voor ons niet. Net als Digitenne een schotel etc.

Hier wordt BBC First gekeken (en meer niet), dat zit in NL ziet (uitgebreid), kan via schotel en worst case een chromecast 4K waar android TV in zit. Andere Android TV media players of Apple TV is ook nog een optie, maar dan zit je aan streaming abonnementen vast.

Ziggo TV schijnt ook zonder internet te kunnen. (al schijnen ze voor alle non-live natuurlijk internet te gebruiken en alleen hun eigen variant)

Hoi

CD via satelliet moet je zelf even uitzoeken. Misschien is Wikipedia een aardig startpunt;

Zelf kijk ik dus Britse TV;

Ik heb geen ‘CI’ kaart en dus alleen freeview.

Over elektronica recyclen, je kunt eea gewoon verwerken als erts;
Fijnmalen, oplossen in chemo drek en dan elektrolyse. De meer edele metalen slaan als eerste neer. Je kan zo metalen van elkaar scheiden.
Terugsturen zou ik zeggen.

Vr.Gr,
Rob

En wederom een vastloper van de Amino troep en een POR er van nodig.
Echt grote bagger.
Wij zijn het flink zat, als het aan mijn vrouw ligt gaan we terug naar KPN. Heb het nog even kunnen sussen, vraag is hoe lang nog.
@Anco
Ik haal de poster van Freedom van het raam af, ik kan Freedom voor TV kijkers, en dat is toch de grote meerderheid, in het geheel niet aanbevelen; Eigenlijk moet ik eerst vragen of ze televisie in het pakket er bij willen hebben en zo ja, dan aanraden een ander te zoeken dan Freedom.

1 like

Tis zo niet te verkopen. Onlangs ook een collega die teruggaat naar KPN.

Geheel mee eens. Ik vraag dat tegenwoordig ook. Kijken ze TV, dan, helaas, KPN, voor alleen internet is Freedom zeker een aanrader.

Het is dat we hier geen zenders zappen (BBC first is het standaard behang) of opnames kijken. Ergens zonde vande 16,= per maand voor die ene zender. (eens met een RPi klussen en NL ziet proberen te vangen zo)

Hallo allemaal,

Ik kan me jullie klachten echt helemaal voorstellen, daarom heb ik canal digitaal er al een tijd geleden uitgegooid.
En ik weet dat het niet de mooiste/beste oplossing is, maar NLZIET werkt echt uitstekend en is ook nog eens een stuk goedkoper (8,95 of extra (met BBC e.d. erbij) 10,95 p/m of nog iets goedkoper als je meteen per jaar doet).

Het is jammer voor Freedom dat ze buiten hun schuld om zo’n slechte tv-dienst leveren.
Je mist daardoor inderdaad een behoorlijke groep klanten die een totaalpakket willen!

Ook bij ons was het gisteren weer raak met alle bekende issues. Inmiddels heb ik mijn Canal Digitaal opgezegd bij Freedom. En gaan we NLZIET gebruiken wat vermoedelijk niet zo veel ergernis gaat opleveren. Heb NLZIET vorig jaar op een vakantieadres in Frankrijk 2 weken mogen ervaren en dat was niet verkeerd. Hoop voor Freedom dat voor het gedeelte TV er in de toekomst ooit een systeem komt wat kan concurreren met IPTV van KPN. Wil je de beste alles-in-1-provider worden dat moet er op het laatste vlak nog heel wat gebeuren en dat is gewoon jammer.

Als antwoord op @KoffieNu:
Wij kijken hier sinds 2007 TV via de satelliet met het goedkoopste CD (ja ja) abonnement. Eigenlijk nooit problemen, behalve bij een serieuze onweersbui.

Eigen set-up met een VU+Uno SE ontvanger met OpenPLI en een dual LNB voor de schotel. Kijken, opnemen, allemaal zonder problemen…

@Anco

Wederom vanavond: Twee keer werkt pauzeren niet goed, de tweede keer schiet hij zelfs weer naar het plaatjes menu en terug naar een zender schiet na een seconde of zo direct weer teug naar het plaatjes menu. Dus weer de Amino een POR moeten geven.
Ik ga niet om de paar dagen mijn internet router een POR geven om dit misschien weer voor een paar dagen opgelost te krijgen.

Om het nog eens duidelijker en groffer te zeggen: We zijn het schijtziek met CD en de kwaliteit van een product dat Freedom ons levert en daar dus ook als leverancier voor verantwoordelijk is.

Na overleg thuis betekent dat we na onze zomervakantie die binnenkort start, we het gaan proberen met NLZiet. Als ook dat niet naar onze zin werkt is het helaas terug van Freedom naar KPN. “Naar onze zin” definieren wij dan als iets vergelijkbaars als bij KPN met HD kwaliteit (dat levert de CD app op de nieuwe chromecast niet eens), pauzeren, terugkijken, opnames en gewoon ongestoord TV kunnen kijken zonder elke keer weer gesodemieter.

Beste topic bijdragers.

Ik ben de starter van deze topic. Ik heb sinds een week NLziet.
Helaas moet ik constateren dat NLziet bij het terugkijken ook niet zonder problemen is.

Ik ben benieuwd naar ervaringen van anderen met NLziet???

Wij gebruiken al jaren NLZiet. Wat gebruiksgemak een prima dienst. Wanneer je kunt leven met het zenderaanbod (voor ons meer dan genoeg) is het een prima dienst.

Nadeel is alleen dat ik er een Android TV kastje voor moet gebruiken.

Dat lijkt me niet zo erg, maar het aanbod bedrade kastjes is wel erg laag (Nokia 8000 is de enige die ik tot nu toe gevonden heb).

Je kunt ook kijken naar een Nvidia Shield TV of Mi Box S.

Masr goed, zit je wel weer in het Google eco systeem.

De shield is veel te duur (duurder dan m’n sat ontvanger) en de Mi is draadloos.
Tevens is de Mi niets anders dan een Kodi ontvanger, dat klan ook met een RPi. Dna klooi ik liever even met een RPi 3 om te zien of dat gaat werken voor ik een 4 bestel (als ze nog te vinden zijn)

Dat zit ik toch al.

De Mi Box kun je met een USB → ethernet adapter bedraden. De Shield heeft ook een minder dure variant (zo’n ronde).

Maar goed, ik zou ook het liefst een Linux doosje draaien waar NLZiet en Netflix op kunnen draaien, met het gebruiksgemak zoals op een Android TV of Apple TV.

Ik heb in het verleden geklooid met een RPi met Mediacenter images, maar dat was het toen allemaal niet echt.

Dan gaan we eens kijken fo het hier wel ‘te doen’ is, daar er toch niet gezapt wordt. Als BBC first niet bevalt gaat de TV uit. :wink:

Wij kijken nu ruim een jaar naar NLZIET zonder enkel probleem. Eigenlijk is het zoals wij het graag hebben, niet meer opnemen, gewoon terug kijken (wij liggen bij series vaak weken achter en soms zelf in het vorige seizoen). Bij het starten van een programma of begin gemist, begint het gewoon bij het begin en geen zoeken naar het begin. Je kunt ook als je ergens live binnenvalt vanaf daar terugspoelen. Het aanbod is voor ons ruim voldoende. Haperingen o.i.d. kennen wij niet.

Wij kijken via Nvidea Shield. Het apparaat heeft een fijne afstandbediening die ook het volume van de TV bedient en de TV en Nvidea Shield tegelijk, met 1 knop, aan en uit zet. Enige nadeel is de grote Netflix knop waar soms per ongeluk op gedrukt wordt.

Hiervoor hadden wij CD wat bij ons toen best aardig werkte. Ik zie het positief, het heeft bij ons verbetering gebracht, ik zou niet graag teruggaan naar naar CD maar ook niet naar KPN.