Tv drama met canal digitaal

Werkt satteliet nog met een los kaartje of moet je daar ook al een ‘CD eigen’ setup voor hebben? Het kaartje en de gehele setup heb ik nog.

Ik denk dat die kastjes gewoon terug naar CD moeten. Ik gok dat een afleverpunt dichterbij is dan een milieustraat. (electronica de kliko in… foei, die metalen die eraan gespendeerd zijn mogen best wel nuttig ingezet worden :wink: )

Alleen moet je voor TV-only bij Ziggo dan een CI+ module in de TV kunnen doen en heb je geen begin gemist etc.
Dus ook geen optie voor mij.

Kastjes de kliko in: u heeft gelijk dat kan milieu technisch natuurlijk niet. Het was meer een uiting van 7 maanden frustratie.
In elk geval zal ik ze terug sturen als dat kan en anders breng ik ze naar de milieustraat

1 like

Wij hebben NPOplus genomen (2,95 per maand). Daarmee hebben we uitzending gemist die langer terug gaat dan 1 week en kunnen we, indien er een serie komt die wij leuk vinden, de serie vooruit kijken.

1 like

Voor begin gemist etc heb je een werkende internetverbinding met het netwerk van Ziggo nodig.
TV met een CI kaart kost €29,45

TV met de Mediabox Next (ik heb niet de mini gekozen want ik wil DVB-C) en internet start (100/300) met TV max de 1e 9 maanden met 50% korting €36,25. Dat lijkt me een prima deal. Na die tijd zie ik wel weer en hoop dat de problemen bij Canal Digital opgelost zijn. :raising_hand_man:

Dat wordt hem niet in 9 maanden.

Ik kan niet in een glazen bol kijken PeterB. Maar soms moet je dingen praktisch oplossen. Voorheen was ik heel gelukkig bij XS4ALL. Het internet over DSL was niet zo snel, maar alles werkte naar tevredenheid.

Jaartje Ziggo geprobeerd en ook dat werkte op de upload na redelijk. TV was super. Nu hebben we glas. Het internet en diensten van Freedom zijn m.i. bijna op het niveau van XS4ALL dus gewoon heel goed. Maar de TV is gewoon (vrouwonvriendelijkwoord) Leg dat maar eens uit aan 3 kleinkinderen en een vrouw die af en toe TV willen kijken.

E.e.a. is natuurlijk mijn mening. Ik heb wel van alles zelf geprobeerd. Toch even terug naar die glazen bol misschien gaan we wel weer terug naar de oude situatie. Waarbij je diensten afneemt van verschillende partijen. Zoals de PTT voor de telefoon, XS4ALL voor internet en A2000 voor TV en opneemt met een videorecorder… :joy:

Dat is het beste, schoenmaker blijf bij je leest, anders wordt het kwalitatief uitermate teleurstellend.

Als Founding Member en deelnemer van de 1e crowdfundactie doe mijn Freedom glasvezel verbinding voorlopig niet weg. Maar er is m.i. wel “werk aan de winkel” bij Freedom en CA. Ik wacht rustig af.

Yup, sluit ik me bij aan als FM (geen investeringsbudget :wink: ). Ik ben uitermate tevreden over glasvezel, als de laatste eigenaardigheden zijn weggewerkt (leerzaam), en er zijn genoeg alternatieven voor TV waar geen internet abonnement koppelverkoop is.

Kan zijn dat ik iets gemist heb. Maar welke alternatieven voor TV dan? NLZiet is het voor ons niet. Net als Digitenne een schotel etc.

Hier wordt BBC First gekeken (en meer niet), dat zit in NL ziet (uitgebreid), kan via schotel en worst case een chromecast 4K waar android TV in zit. Andere Android TV media players of Apple TV is ook nog een optie, maar dan zit je aan streaming abonnementen vast.

Ziggo TV schijnt ook zonder internet te kunnen. (al schijnen ze voor alle non-live natuurlijk internet te gebruiken en alleen hun eigen variant)

Hoi

CD via satelliet moet je zelf even uitzoeken. Misschien is Wikipedia een aardig startpunt;

Zelf kijk ik dus Britse TV;

Ik heb geen ‘CI’ kaart en dus alleen freeview.

Over elektronica recyclen, je kunt eea gewoon verwerken als erts;
Fijnmalen, oplossen in chemo drek en dan elektrolyse. De meer edele metalen slaan als eerste neer. Je kan zo metalen van elkaar scheiden.
Terugsturen zou ik zeggen.

Vr.Gr,
Rob

En wederom een vastloper van de Amino troep en een POR er van nodig.
Echt grote bagger.
Wij zijn het flink zat, als het aan mijn vrouw ligt gaan we terug naar KPN. Heb het nog even kunnen sussen, vraag is hoe lang nog.
@Anco
Ik haal de poster van Freedom van het raam af, ik kan Freedom voor TV kijkers, en dat is toch de grote meerderheid, in het geheel niet aanbevelen; Eigenlijk moet ik eerst vragen of ze televisie in het pakket er bij willen hebben en zo ja, dan aanraden een ander te zoeken dan Freedom.

1 like

Tis zo niet te verkopen. Onlangs ook een collega die teruggaat naar KPN.

Geheel mee eens. Ik vraag dat tegenwoordig ook. Kijken ze TV, dan, helaas, KPN, voor alleen internet is Freedom zeker een aanrader.

Het is dat we hier geen zenders zappen (BBC first is het standaard behang) of opnames kijken. Ergens zonde vande 16,= per maand voor die ene zender. (eens met een RPi klussen en NL ziet proberen te vangen zo)

Hallo allemaal,

Ik kan me jullie klachten echt helemaal voorstellen, daarom heb ik canal digitaal er al een tijd geleden uitgegooid.
En ik weet dat het niet de mooiste/beste oplossing is, maar NLZIET werkt echt uitstekend en is ook nog eens een stuk goedkoper (8,95 of extra (met BBC e.d. erbij) 10,95 p/m of nog iets goedkoper als je meteen per jaar doet).

Het is jammer voor Freedom dat ze buiten hun schuld om zo’n slechte tv-dienst leveren.
Je mist daardoor inderdaad een behoorlijke groep klanten die een totaalpakket willen!

Ook bij ons was het gisteren weer raak met alle bekende issues. Inmiddels heb ik mijn Canal Digitaal opgezegd bij Freedom. En gaan we NLZIET gebruiken wat vermoedelijk niet zo veel ergernis gaat opleveren. Heb NLZIET vorig jaar op een vakantieadres in Frankrijk 2 weken mogen ervaren en dat was niet verkeerd. Hoop voor Freedom dat voor het gedeelte TV er in de toekomst ooit een systeem komt wat kan concurreren met IPTV van KPN. Wil je de beste alles-in-1-provider worden dat moet er op het laatste vlak nog heel wat gebeuren en dat is gewoon jammer.

Als antwoord op @KoffieNu:
Wij kijken hier sinds 2007 TV via de satelliet met het goedkoopste CD (ja ja) abonnement. Eigenlijk nooit problemen, behalve bij een serieuze onweersbui.

Eigen set-up met een VU+Uno SE ontvanger met OpenPLI en een dual LNB voor de schotel. Kijken, opnemen, allemaal zonder problemen…

@Anco

Wederom vanavond: Twee keer werkt pauzeren niet goed, de tweede keer schiet hij zelfs weer naar het plaatjes menu en terug naar een zender schiet na een seconde of zo direct weer teug naar het plaatjes menu. Dus weer de Amino een POR moeten geven.
Ik ga niet om de paar dagen mijn internet router een POR geven om dit misschien weer voor een paar dagen opgelost te krijgen.

Om het nog eens duidelijker en groffer te zeggen: We zijn het schijtziek met CD en de kwaliteit van een product dat Freedom ons levert en daar dus ook als leverancier voor verantwoordelijk is.

Na overleg thuis betekent dat we na onze zomervakantie die binnenkort start, we het gaan proberen met NLZiet. Als ook dat niet naar onze zin werkt is het helaas terug van Freedom naar KPN. “Naar onze zin” definieren wij dan als iets vergelijkbaars als bij KPN met HD kwaliteit (dat levert de CD app op de nieuwe chromecast niet eens), pauzeren, terugkijken, opnames en gewoon ongestoord TV kunnen kijken zonder elke keer weer gesodemieter.