👨‍🔧 [Amino:] uitzending gemist terugkijken

Terugkijken kan alleen de laatste 7 dagen.
Verder zou het volgens de handleiding moeten gaan.
Kanaal kiezen en even zoeken naar het gewenste programma.

Ging om uitzending van een half uur ervoor

Was de uitzending nog bezig? dan zou begin gemist gekozen moeten worden.
Uitzending zijn pas een minuut wat na afloop beschikbaar als opname (dit om het eind ook op te pakken, ook als er uitloop is).

Dit is iets wat heel vaak voorkomt. Soms is een programma pas na een uur terug te kijken. In de tussentijd verschijnt een foutcode bovenin scherm. Zeer irritant!

Zelfde probleem bij ons. Willen altijd eerst rustig eten en dan later journaal en 1vandaag terug kijken. Altijd die foutcode en de roep van de familie kunnen we niet terug naar xs4all.

2 berichten zijn samengevoegd naar een bestaand topic: Recovery Fritzbox niet mogelijk

Gisteren op NPO2 ‘de Vuilnisman’ gekeken toen de live uitzending al voltooid was.
Daarna halverwege op begin gemist gedrukt op NPO1 ‘OP1’
De vuilnisman was vol storing in het begin en af en toe tijdens de uitzending.
OP1 was zonder storing.
De vuilnisman geeft ook een puntmuts patroon en OP1 een constante stream.
Je ziet bij -60 de omschakeling.
Verder gebeurde er niets bijzonders in het thuisnetwerk.

De twee zijn onderweg op verschillende delen van het netwerk. De live uitzending gaat via een eigen VLAN en zo helemaal apart van het andere verkeer.

De terugkijk komt via het deel van het netwerk waar ook al het verkeer overgaat en het zaagtand profiel is vreemd en ik zou hier een meer een blokprofiel verwachten. Buffering van de uitzending. Blokprofiel, een aantal minuten wordt gedownload en opgeslagen in de box, en als bijna alle opgeslagen data is getoond dan wordt het volgende deel opgehaald.

Als je just in time niet kunt garanderen dan ervaar je een just to late. Oftewel onderbrekingen.

De lijn naar boven lijkt erop dat er geknepen wordt maar dat werk averechts en er is geen overlap zo. Een dubbele zaagtand garandeert dat er altijd genoeg in de buffer zit om zonder storingen te kunnen terugkijken.

Beide komen uit het uitzending gemist circuit.
Dat is ook te zien aan de kleur.
Die zaagtand is ook niet constant, soms heeft het ineens een grillige vorm.
Ook trek ik de conclusie dat de gemiddelde Bitrate tussen beide verschilt.
En waarom heeft de ene meer upstream nodig dan de andere?

Wat een mooie grafieken @Erik !

Het eerste deel lijkt me unicast te zijn: de zendende host stuurt stukken data naar de client, die een buffer vult, en de media afspeelt tot er weinig data is, en vraag opnieuw een stukje data van de media server. Unicast gebruikt TCP, en TCP wil met regelmaat de goede ontvangst van pakketjes bevestigen. Vandaar dat je ook een upstream zaagtand hebt op het moment dat je data downloadt.

Het tweede deel is multicast. Bij multicast wordt UDP gebruikt en worden data pakketjes gestreamd naar de multicast groep. De routers/switches die tussen de bron en de ontvanger zitten dupliceren domweg de UDP datagrams naar de poorten waar downstream behoefte is aan die stream (de multicast groep). UDP wordt gewoon uitgestuurd zonder verdere bevestiging van goede ontvangst oid.

Multicast is efficienter dan unicast en wordt daarom voor de live streams gebruikt.

1 like

Just too late logistiek kan twee oorzaken hebben:

  1. een leverancier die te laat levert, of
  2. een klant die te laat vraagt

Ik weet niet hoeveel het kost om aan de CD kant de capaciteit en handelingssnelheid afdoende te krijgen om ook op piekmomenten een acceptabele kwaliteit te leveren, maar er kan natuurlijk ook naar de klant gekeken worden.
Zou de oplossing niet kunnen zijn om de grenswaarde wanneer de amino ontvanger het verzoek uitstuurt om de buffers aan te vullen iets hoger te zetten? Indien de klant eerder vraagt, heeft de leverancier meer tijd om de levering op tijd bij de klant te krijgen.

Uitzending: Zaterdag NPO2 22:10 Vera
Terugkijken werkt alleen in de app.
Via de Amino lukt het niet.
Dit komt vaker voor hier.
Kan iemand dit bevestigen?

@Erik het terugkijken van programma’s doe ik dagelijks en heb daar bij de vele programma’s geen last van. Daarnet geprobeerd de betreffende uitzending van Vera proberen op te starten via de Amino maar inderdaad de melding ‘! Programma voorbereiden om af te spelen’ en blijft hangen. Heb je meer voorbeelden? Op Nextcloud al gemeld via een capture?

@anon17744841
Nee, ik heb er nog helemaal niets mee gedaan.
Een foto van de tv maken is ook omslachtig. Dus niet gedaan.
Afgelopen week een paar keer vaker gehad, o.a. met het nos journaal.

Ik heb nog wel de tv ontvanger koud gestart.

Een capture van de handeling en (niet-)weergave van de uitzending heb ik gemaakt en zal deze doorspelen.

1 like

Hier is mijn 2 cent bijdragen:

Ik maak hier al zin’s jaar en dag gebruik van.
Tijd om je televisie het raam uit te gooien. :thinking:

Bovenop de slingercentrifuge, cassettedeck, secretaire, valgordijntjes, platenspeler, wastobbe, koffiemolen, Royal Albert, Boerenbont, buizenradio, sigarendozen en Beatrix gedenkborden bedoel je ?

Ondertussen zoek ik even die 8 bit video game consoles op die ergens halverwege de stapel moet liggen want daar schijn ik de tweede revival al van gemist te hebben.

En wat nu als Sonja Barend haar comeback maakt voor Op1 op vrijdagavond?

Die heb ik al gedoneerd aan een museum.

Leeft die nog dan. Dacht dat die al onder de groene zode lag.