Waar blijft snel internet?

Freedom wil wel sneller maar heeft sinds die aankondiging even wat anders aan haar hoofd.

Freedom richt zich op de gebruiker die belang hecht aan een veilig en open Internet. Nergens op die pagina’s wordt een streven genoemd om voorop te lopen met verhoging van toegangssnelheden. In de praktijk loopt Freedom vooral voorop in het mogelijk maken van en ondersteuning bij dit soort technisch veeleisende zaken.

Ziggo c.s. richten zich vooral op consumenten die aan de borreltafel horen dat more bits for your bucks altijd beter is. En die geen idee hebben van zaken als latency. Laat staan in staat zijn te analyseren wat hun gebruik werkelijk nodig heeft en waar de bottlenecks in de praktijk zitten.

Geen misverstand overigens: ook ik zou het mooi vinden als er multi-gigabit opties komen bij Freedom. Maar ik vermoed dat er financieel en qua bemensing even geen ruimte voor is. Zelf vind ik vooral upstream belangrijk, maar ik krijg met al mijn docker containers verdeeld over twee servertjes die 1 Gbps nog niet volgepompt.