Welke vervangende afstandsbediening kopen?

Onder de tag afstandsbediening vond ik niet gelijk een antwoord op de vraag:

wat is nu (eind 2023) de beste universele afstandsbediening op de markt voor een paar tientjes?

Wel las ik over de Harmony van Logitech die goed schijnt te zijn, maar die verdwijnt.

Graag uw ervaring, een afstandsbediening waar je de settopbox van Canal Digitaal in kan terugvinden (liever niet aanleren, kijk ik niet echt naar uit) en die ook de afstandsbediening van alle gangbare televisies kan overnemen.

Natuurlijk wel een degelijke afstandsbediening met alle belangrijke knoppen op de juiste plek en met de juiste vormgeving en symbolen/kleuren. En dus niet een eindeloze rij kleine zwarte knopjes, waarbij de ‘back’ de kleinste is, verstopt in het midden tussen alle andere.

Met gewone AA-batterijen liefst ook.

Ik ben ook nieuwsgerig wat naast de Harmony wordt aanbevolen. Ik vind 'm prima, maar Logitech heeft er een handje van nuttig spul op te kopen (Harmony en Squeezebox waren inkoop) of te ontwikkelen (Trackbal) en af te schieten.

Ik heb zo’n Harmony gebruikt en was er wel content mee, maar aangezien Logitech er mee ging stoppen heb ik die zo’n 1,5 jaar geleden aan de kant gelegd.
Ik heb er niet echt een vervanger voor genomen, want ik kan met de Samsung-afstandsbediening ook de Apple TV bedienen en meer heb ik eigenlijk niet nodig.
Ik heb begrepen dat meer afstandsbedieningen van tv’s vaak ook andere zaken kunnen aansturen, dus wellicht is daar iets te vinden?

Dit is ook een optie.
Ze zijn er ook met minder knoppen.
Prijs allemaal onder de 2 tientjes.

Senioren Afstandbediening

Daar moet ik even over nadenken… kan ik daar alles mee wat ik zou willen met een afstandsbediening? Mogelijk wel…

Of het voldoende is, bepaal je zelf.
Plaatje komt hier weg.
Ik ken de shop al langer.

Ik gebruik de Harmony app op mijn iPad met de Logitech Hub. Werkt nog steeds uitstekend. Misschien is de hub op Marktplaats te koop.

1 like

Ik heb daar zelf destijds onderzoek naar gedaan en een topic voor aangemaakt, maar moest zelf ook even zoeken om hem terug te vinden.

ik nu ook (dankzij deze community!) maar moet nog wel de programmering van mijn afstandbedieningen in dit systeem overzetten. Is een klusje…

1 like

Daar heeft Logisch een database voor die je via de app kunt koppelen aan die universele afstandsbediening. Als je die via USB aangesloten hebt.
Dan ben je wel afhankelijk van het OS en of dat nog werkt.

1 like