Freedom blokkeert onder protest websites

Het zou handig zijn niet hier openlijk, forum is openbaar, te vertellen (en bvk je reactie bij te stellen ) met hoe dan “wel” omdat je daarmee (on)bewust het proces helpt en indirect strafbaar kan zijn.
Gewoon de wet volgen en ons concentreren dat die fundamenteel fout zit omdat de burger zelf het recht heeft om te bepalen welke data zij in welke vorm en met eigen verantwoording tot zich neemt.

De provider is niet en nooit verantwoordelijk omdat zij een dienst levert. Vattenvall is ook niet verantwoordelijk dat iemands huis affikt etc.etc.

1 like

Ms heb ik wat gemist, leg uit, waar er sprake is van een talkshow of misplaatste intentie ?
Ik vind dat hij/zij het keurig doet.

Ter zijde, iemand met “moeten” aanduiden is voor mij vaak een rode lap want de persoon moet helemaal niets dan zich aan de afsprakene en zo mogelijk principes houden. Daarbij dient het bedrijf allereerst de wet te volgen, zij kan juridisch niets anders dan het ins ons aller belang exact navolgen.

We zijn nu 12 jaar verder waar helaas de mogelijkheden om mensen iets te verbieden, inmiddels flink zijn toegenomen. Probleem is vooral dat de tegenpartij je zal en gaat uitputten en hier, lees het maar na, je onmiddelijk kan afsluiten.
De Pirate Bay was vooral ook een commercieële/copyright strijd, waarbij die t.a.v. de propaganda-wet een zg staatsbelang dient. Niet zo gek om dat je dan je knopen gaat tellen.
Mensen die zich op het Rode Plein laten oppakken voor hun principe, hebben mijn steun waartbij liever subtielere methodes gebruik.

Whatever, Verander tenminste de naam en haal die absurde claims van de website. Ik vind het belediging voor mijn intelligentie.

2 likes

Nou ja dat “kan” wel, maar het is niet zonder gevolgen (voor de bestuurder van Freedom). Gevolgen dragen daar zijn we niet zo aan gewend natuurlijk (als volk) en is een beetje spannend… iets terug krijgen wat opgegeven is, is te vaak een gelopen race.

Natuurlijk benijd ik freedom niet, het is een gevalletje “ineens opgeroepen worden” en “belofte maakt schuld”. Maar verraad de eigen boodschap niet, verraad ons niet, de historie en de erfenis niet. Juist initieel mee gaan schept het precedent dat het kan en dat het later juridisch wel even opgelost kan worden of anders onder het tapijt geveegd.

Het scenario dat klanten allemaal het internet ontzegt krijgen zou N-Korea trots maken, maar in NL is er meen ik al soort van regelgeving in de maak welke internet bijna gelijkgesteld aan water en elektriciteit…want info is zo belangrijk enzo. Dus dat scenario is niet ondenkbaar maar ook niet waarschijnlijk. En zo wel, so be it. En dan kijken we met trots terug dat we onderdeel waren van het verzet.

1 like

Meningen schijnen de levensbron te zijn van die vele talkshows. Freedom heeft bij de oprichting een grote schoen aangetrokken en doet gaat hier tekstueel even leuk mee in wat er verwacht wordt om te denken. In plaats van zich bij de feiten te houden.

Dus het woord “moeten” is hier dan volledig op zijn plaats.

Dat zij nu meebuigen om hier daarna vol tegen in te gaan is een juiste beslissing, mede omdat er geen oorlogskas is.

2 likes

Het OM tevreden houden.

Jij gaat hierin net zo snel als het decreet vanuit de EU. De reden waarom Freedom meebuigt is gegeven en dit is nog lang niet voorbij.

Geeft Freedom de kans om dit aan te vechten samen met zoveel mogelijke medestanders. Dit zal waarschijnlijk ook gepaard gaan met een vraag om financiële ondersteuning. Hopende dat wij dan hier geen Canadese toestanden krijgen en dat de ondersteuners bestraft gaan worden voor hun streven naar vrijheid.

Het is inderdaad een farce, maar dit is een eerste stap die tot meer ongewenste stappen kan leiden. Daarom is nu het moment om aan te geven dat deze stap al een stap te ver is.

2 likes

Je hoeft geen Einstein te heten om te weten dat “vrijheid”, “veiligheid” en “goed” relatieve begrippen zijn, maar je hebt er wel een brein groter dan een erwt voor nodig. Freedom maakt misbruik van die situatie.

En vergelijk mij mijn stellingen ajb. niet met een decreet van de EU, kthxbye

1 like

Dus als je gewoon de IP adressen publiceert, kan iedereen er alsnog bij?
Publiceren is toch niet verboden, alleen het automatisch DNS proces?

Ben jij bereid om een paar weken zonder internet te zitten, omdat Freedom zo moedig was om er tegenin te gaan.
Bij dat piratebay gedoe ging het ook in stappen.
Eerst DNS, toen IPv4
En dan maanden later kwam brein tot de ontdekking dat IPv6 ook nog bestaat.

Kan je de DNS niet laten verwijzen naar een pagina waarop het IP adres gepubliceerd staat? Of naar een website van de pers waar dat gepubliceerd staat (persvrijheid)?

Op het internet is alles te vinden dus ook dit soort informatie.

Dit is dan voor de RT site:

Snap ik. Het is meer een vraag naar de EU toe.

Ik heb ook geschreven dat Freedom nu meebuigt en dat dit een juiste beslissing is op dit moment.

En ja, ik zou dat het er voor overhebben als puntje bij paaltje kwam. Ik ben in een wereld geboren waar dingen duidelijker waren en er nog geen internet was. En toen was ik ook niet zielsongelukkig.

1 like

Heb je je abonnement inmiddels opgezegd?

3 likes

Ik schreef hier over de snelheid en geen en niet over de inhoud.

Nee, en dat ben ik niet van plan. Maar vergis je niet. Dat zegt meer over de industrie dan over Freedom. Het is pure armoede en ik steun vanouds “the underdog”.

1 like